Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

Beställa circadin

2017-01-13 04:14 #0 av: Floodko

Kan man inte beställa circadin utomlands för att de ska bli billigare? Jag får 4mg utskrivet i Sverige å de blir nästan 600kr i månaden då. Helt sjukt dyrt. Och jag måste ha circadin för jag vaknar 300 ggr per natt annars. 6mg melatonin sov jag bara 3h på :(

Anmäl
2017-01-13 06:25 #1 av: Maria

Fast du kommer ju upp i frikort resten av året efter bara två uttag.

/Maria

Anmäl
2017-01-13 11:39 #2 av: Splatter

#1 Circadin täcks inte av läkemedelsförmånen, så man måste alltid betala fullpris för dem varje gång man hämtar ut Circadin.

#0 Har du testat Melatonin AGB? Det kan läkaren skriva ut och det täcks av läkemedelsförmånen, så efter 2 uttag blir det billigare och efter typ 4 uttag är det gratis! (Om du hämtar ut fler mediciner än melatonin så blir det billigare snabbare så klart). Finns i styrkorna 0,5 mg, 1 mg, 2 mg, 3 mg, 4 mg och 5 mg. En burk Melatonin AGB innehåller 100 tabletter. 

Anmäl
2017-01-14 20:28 #3 av: Kapitulerar

Jag åt circadin tidigare men fick byta till melatonin. Billigare och funkar likadant! :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.