Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Utredningar (Hur? Var? När? Varför?)

Prover inför utrednig

2017-01-26 15:10 #0 av: mjaoooo

Ska snart ta prover inför utredningen, men är de det ända prover som tas? Inför och under utredningen.
Och hur långtid får man vanligtvis vänta tills utredningen kommer igång efter man tatt proverna?? Npf alltså

Anmäl
2017-01-26 15:11 #1 av: Hera

Jag tog inga prover. Vad är det för prover som ska tas?

Anmäl
2017-01-26 18:10 #2 av: mjaoooo

#1 så jag inte är sjuk eller har droger i kroppen. En utredning kan ju visa fel om man har droger i kroppen. Konstigt att inga prover togs på dej

Anmäl
2017-01-26 18:48 #3 av: Hera

Att jag inte var sjuk hade redan vårdcentralen kollat upp många gånger.  Angående drogtest så är det bara på vissa ställen dom gör det.

Jag fick inte dricka någon alkohol alls under utredningen och detta kollade dom.

Anmäl
2017-02-06 15:24 #4 av: gunillapower

Jag kan tänka mig att det är prover som tas för att se att det inte är något annat än npf som ligger bakom dina symtom. Typ vitamin eller järn brist, sköldkörtel rubbningar mm. Men även alkohol och drogtest kan jag tänka mig...

Anmäl
2017-02-14 12:17 #5 av: Candy Blue

Läkaren som jag kom till först tog blodprov för att kolla så att det inte var problem med sköldkörteln, för det kan tydligen vara liknande symptom? 

Men idag fick jag äntligen komma på ett bedömningssamtal, tog typ ett halvår :o..  

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.