Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Hjälpmedel & Stödinsatser

Vad har ni för hjälpmedel?

2017-01-27 19:17 #0 av: Pysen_87

Är lite nyfiken på vad ni har för olika hjälpmedel, kanske finns något ni kan tipsa om?

Anmäl
2017-02-02 21:46 #1 av: Pusinboots

Tyngdtäcken kanske?

Anmäl
2017-02-03 11:22 #2 av: Hera

Jag har min mobil som hjälpmedel. Ställer larm för allt jag måsye komma ihåg Skrattar

Anmäl
2017-02-05 09:46 #3 av: Annielle

Har ett kedjetäcke på 8 kg, inget annat, men skulle behöva fler hjälpmedel och tips också.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anmäl
2017-02-05 10:11 #4 av: Agafia

Habiliteringen borde väl ha ett utbud ? När jag bodde på Gotland så fick jag via Attention gå på en föreläsning om hjälpmedel . Efter det skaffade jag mig en Whiteboard med veckodagar för att få ordning på rutiner osv.

Anmäl
2017-02-05 10:45 #5 av: Hera

#0 och #3 Ni efterfrågar hjälpmedel. Vad är det ni behöver hjälp med?

Anmäl
2017-02-05 10:55 #6 av: Pysen_87

Nu vet jag inte riktigt vart mitt förra inlägg hamna....

Bolltäcke 

Kedjefilt

Cadex Klocka

Memodayplanner 

Anmäl
2017-02-05 11:39 #7 av: Hera

#6 Är det hjälpmedel du har?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.