Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Off topic - [OT]

Vilketklockslag sätter dem in aktivitetsersättning

2017-02-09 13:40 #0 av: [nejdufinnsinte]

Hej, vet ni vilket klockslag dem sätter in aktivitetsersättningen? ska få den 18.e egentligen men denna månad blir det den 17,e iaf dem brukar sätta in mellan 00,00-06 har jag för mig(?) men det verkar variera lite? har någon koll?

Anmäl
2017-02-09 13:44 #1 av: Hera

Har ingen aning faktiskt. På morgonen nån gång har jag för mig. 

Anmäl
2017-02-09 14:11 #2 av: [nejdufinnsinte]

Grejen är att jag brukar vara vaken på natten och då brukar jag se insättningen men de verkar vara olika ibland typ ett ibland tolv ibland runt 6 så undrade om dem egentligen hade ngn fast tid men ok!

Anmäl
2017-02-09 16:02 #3 av: [nejdufinnsinte]

hade typ rätt, mejlade försäkringskassan & fick följande svar: 

Hej!

Vanligtvis görs utbetalningen klockan 00:00 men i vissa fall kan det ske en fördröjning innan pengarna kommer in på kontot.

Med vänlig hälsning 
................................................................... 
Försäkringskassan 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.