Annons:
Etikettadhd-add
Läst 699 ggr
Mickan77
2/11/17, 9:45 PM

När på morgonen CS till barn?

Min son på 10 år har ADHD och påbörjade förra veckan medicinering. Startade med Concerta, men han somnade inte förrän kl 02:00 på morgonen, så läkaren tog då bort den. Han fick den kl 6:30 på morgonen. I övrigt mådde han bra på den (inga andra biverkningar alltså) och kände sig lugnare. Jag undrade då om han kunde få Ritalin istället då den ska verka kortare tid och det kanske skulle bli lättare att sova. Det vägrade läkaren då hon menar att vi ger den för tidigt på morgonen för att den ska fungera hela dagen. Men när ger ni andra era barn ADHD medicin? Jobbar alla så att ni kan ge medicin precis när skolan startar kl 8? Istället skrev hon ut Strattera som vi ska ge på kvällen. Visste inget om den, men nu när jag läst på så tänker jag inte ge den. Har även hört mig för och många är väldigt förvånade över att läkaren valde att skriva ut det så fort då det finns flera andra mediciner man i normalfallet skriver ut innan just Strattera. Blir också räddare och räddare för Strattera ju mer jag läser om den. Vågar inte ge mitt barn det!

Annons:
Honestyisdead
2/11/17, 9:51 PM
#1

Jag hade ju hellre gett Strattera till ett barn än centralstimulerande. Vad är det som gör dig rädd för den?

Mickan77
2/11/17, 9:58 PM
#2

Läst många skräckrapporter om Strattera och hittar få föräldrar på nätet och i min närhet som har positiva erfarenheter. Har förstått att det kan ge många fler biverkningar hos barn än hos vuxna. Jag kanske är larvig, jag vet ju inte. Önskar att jag fick höra mer bra saker om Strattera än dåliga

SSKAnna
2/11/17, 10:04 PM
#3

Jag tycker du resonerar helt rimligt. Det finns ett flertal CS-preparat att testa och man får i regel faktiskt prova sig fram till rätt.

Man vet också att CS är det som har bäst effekt på ADHD.

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

Upp till toppen
Annons: