Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1593 ggr
MikeCarlsson
2017-02-18 16:23

Attentin

Hej Jag har ADHD och behöver förslag på en bra läkare som kan hjälpa mej.Jag har alla nödvändiga papper,jag har lyckats, att bara träffa satans avkommor till läkare som talar om hur jag ska må.Fick min diagnos -99 och va en av 70 vuxna som fick börja med Metamina hade det i två år med bra resultat,blev av med den under olyckliga omständigheter.har kämpat sedan des med att få tillbaka liv.jag orkar snart inte längre. jag är 54 år å jag vill bara må som andra med känslor.Jag vill ha lugn o ro i kroppen igen.Hoppas på hjälp.(på psyk flen är dom efterblivna,alla där sjukare än jag)

Annons:
Stökunge
2017-02-23 05:37
#1

I feel you bro. Flyttade från stockholm till gotland för ett drygt år sen, och i samband med det så byttes Metamina till nåt nytt som kallades Attentin. Visst, inga provlem tänkte jag… oj så fel jag hade I sthlm hade jag gått på 8st 5mg per dygn. Under typ 10 år utan några bekymmer med jobbet eller relationer. Vanlig svensson likom. Jobbar som systemutvecklare och anses av kollegor och vårdkontakter vara en lugn och sansad person med koll på läget. Flyttlasset till öjn blir av, flyttrar in i lägenheten, börjar nya jobbet. Sen händer detta: 1. Attentin ska trappa in står det i fass, så jag får äta 1 om dagen första veckan, 2 nästa osv. (Eeh? Det är ju samma substans för bövelen) ifrågasätter varför och svaret blir att de aldrig hört talas om medicinen för den är så ny.* Blev först på gotland med Attentin fick jag höra. . Redan tredje veckan när jag är på veckokoll så säger jag att det här inte funkar utan jag väljer att gå upp till min väl beprövade dos på egen hand. Jaha, då blir svaret att jag måste gå och göra urinprov helt plötsligt? Har aldrig tagit "knark" i hela mitt liv kan tilläggas, kände mig förolämpad. (Givetvis var provet negativt) Nu började helvetet. Jag blev inte tagen seriöst framöver, ingen lyssnar och nu har jag dessutom fått nån jävla väntetid för att få ut den på apoteket, vilket märktes när jag skulle hämta ut någon dag innan det datumet för att jag samtigt passerade mataffären. ALRDIG haft det tidigare, och då fick jag ändå ut årsförbrukning för att slippa ringa in och be om recept och böka, kunna ta ut i förskått när man drar på semester eller att man blev tvungen att dra till nån kund utanför sverige ett par veckor i jobbet. Vad beror denna misstro på? Att vissa missköter det. Blir lack, ringer min nya läkare som typ säger "man kan inte lita på folk här, vi har haft så mycket ungdomsproblem och sånt". Jag frågar vart hon vill komma, och varför det gäller mig. - " Jo, du tar ju mer än din upptrappningsdos, det är ett riskbeteede". Inser att det inte går att resonera med människan och lägger på. 2. Helt plötsligt klipps min dos från 8-6, utan att rådgöra med mig först. Tack för den. 3. Nu i höstas så ringer jag som vanligt in om att jag vill ha nytt recept. Får det samma dag, går till apoteket. FYRA om dagen, vad fan pysslar dom med där borta. Ringer till psyk, får höra att det var en hyrläkare som skrivit ut, och hon hade läst på FASS att maximal dos är 4 om dagen. EEEh, jaha frågar jag. -"din läkare i sthlm har gett dig way för stor dos och borde anmälas" Game on "Ringer till min sthlmsläkare i november och förklarar vad som hänt senaste året. Han säger att det var helt fel att börja om bara det. Och sen säger han att det som står på fass är för BARN. Tack, äntligen någon som kan sitt jobb och inte är analfabet" Innan samtalet avslutades så bad han om namnen på de två läkarna jag träffat. Nu strax innan årsskiftet fick avdelningen en ny överläkare som börjar med att be mig hemskt mycket om ursäkt, och nu ordnar vi till det här så det blir rätt. Varför det här blev värsta grejen är för att mina slumpmässiga avbrott och dosändringar och ett par månader där jag inte fick någon medicin alls rörde till det i mitt tidigare välbalanserade liv. Känslorna åkte berg och dalbana och jag blev av med jobbet, fick ny chef som ville visa framfötterna eller nåt och inte accepterade att jag dessutom varit influensasjuk en vecka och att jag börjat slarva med saker. Förklarar vad som hänt, krångel med läkaren och att jag har ADHD och behöver min medicin, och får som svar att "tar man amfetamin så borde man inte jobba här, utan typ klippa folks gräsmattor eller sånt." Han hade minsann överlevt Cancer och att mina "sjukdomar som egentligen inte är sjukdomar" bara är LATHET?!' TL;DR; Blev visst en halv novell istället för att komma fram till slutsatsen: BYT läkare, gå till vårdcentralen och be om hjälp. Om det inte funkar så åk till grannkommunen. Ring en privatläkare, dem tar mer än gärna emot dig because lanstinget står för din nota om du har frikott. Sista utvägen hade väl varit att dra till akuten och säga att du är självmordsbenägen, då borde du få garanterat få rätt hjälp snabbt! Nu blev jag så provocerad att jag gav han min bricka och gick. Funtade på att nyckla hans bild på vägen ut men lät bli. Fick nytt jobb nästa månad med bättre lön och svinsköna kollegor och världens bästa chef. Här rann det över för mig

SSKAnna
2017-02-24 16:57
#2

Alltså FY FAAN!! Den offentliga psykiatrin är på SÅ MÅNGA ställen under ALL kritik!

Mitt råd till ALLA är att direkt hitta en privat läkare med landstingsavtal- den vanliga psykiatrin gör bara människor sjukare!

Mina djupaste sympatier till dig; Stökunge!!

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

Upp till toppen
Annons: