Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1266 ggr
LaPrincipessa
2017-02-26 14:02

Detaljer

Jag har ett jättejobbigt problem och det handlar om detaljer. Jag ser små avvikande saker som ingen bryr sig om… T.ex om en söm inte är helt rak eller att det sticker ut trådar från kläder. Måste åtgärda sådant direkt, annars kan jag (i det här fallet gäller de kläder) inte använda det. Jag har t.ex. beställt en väska nu där de har sytt på paljetter och insåg efter att ha letat efter detaljer på produktbilderna att den antagligen inte är helt ''bra''. Det känns tråkigt för jag tycker ju väskan är så snygg.  Det kan ha med andra saker att göra också. 

Ett annat exempel är om jag t.ex målar i min mindfulnessbok och råkar rita väldigt lite utanför, då kan jag inte fortsätta rita i den boken då den är ''förstörd''….

Jag har Aspergers syndrom och ADD (bland annat).

Har någon erfarenheter av detta? Vad beror det på och hur kan man öva bort det? Det här är jättejobbigt då jag älskar kläder och mode och att så små grejer gör att jag inte kan använda ett plagg eller direkt måste klippa bort en tråd och det är nästan så att min dag är förstörd tills jag får möjlighet att klippa bort tråden.

Vore tacksam för hjälp!

Annons:
LaPrincipessa
2017-02-28 14:21
#1

Har även problem med grejer som inte är symmetriska!

Upp till toppen
Annons: