Annons:
Etikettnpf-och-psykisk-sjukdom
Läst 1427 ggr
Anonym
Anonym
3/3/17, 9:54 PM

Utredningskaos (NPF och könsutredning)

Nu blir detta snurrigt för att jag är så jäkla upprörd.

Bakgrund: Jag är en transkille som genomgår könsutredning. Jag kan inte komma speciellt långt i utredningen eller få hormonbehandling utan att ha min NPF-utredning klar. Jag har väntat i 2 år på NPF-utredning nu och kommer behöva vänta 1,5-2 år till, vilket skjuter könsutredningen 3-4 år framåt..

Min plan är att få en remiss till en klinik som kan utreda mig snabbare, men det som hindrar mig är att jag behöver remiss ifrån en specialutbildad psykolog inom NPF eftersom mitt landsting kräver det. Jag skulle även vilja utreda mig för Borderline men fick ingen hjälp med att börja. Jag klarar inte att ringa själv och behöver hjälp med det, men personen som hjälper säger oftast fel/missar saker.. Allt känns så jävla hopplöst!

Just nu vill jag ta livet av mig eller självmedicinera med testosteron. Jag kan inte leva utan hormonerna. Jag vill inte leva som någon annan ännu längre! Om jag börjar självmedicinera kommer jag att göra check-ups hos läkare, så det är inget som behöver diskuteras. Det är dumt och jag vill inte självmedicinera oavsett, men det är det eller att dö.

Hur tusan får man hjälp med remiss? Vilka kliniker utreder snabbare? Jag vet att Cereb i Stockholm är en av dem. Vad mer finns?

Annons:
elvatolv
3/4/17, 12:03 PM
#1

Hej. Jag vet min kompis gjorde ganska så snabba utredningar i Linköping. Tyvärr vet jag inte så jättemycket om det men han fick börja hyfsat snabbt med testosteron efter kontakt med någon på lasarettet i Linköping. Håll ut bara! Han mår så bra nu och är så glad att han höll ut. Det blir bättre! 💜

elvatolv
3/4/17, 12:07 PM
#2

Jag skickade ett lila hjärta 💜men det blev nån konstig kinesisk tecken? Bara ifall någon undrar. 💜

Niklas
3/4/17, 1:24 PM
#3

#0: Du kan skriva en Egenremiss. Då slipper du ringa och kan lättare se till att du får med rätt saker.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Anonym
Anonym
3/4/17, 5:47 PM
#4

#1 Men grejen är att jag måste bli klar med NPF-utredningen först, vilken jag köar till sen 2 år tillbaka och ska stå 1,5-2 år igen.. Inga beslut kan överhuvudtaget tas förrän det är klart.. NPF-utredningen i sig tar dessutom 3-4 månader här..😕

Symbolerna syns för mig!

#3 Det var det jag gjorde först av allt, men det gick inte eftersom mitt landsting kräver en remiss ifrån en specialutbildad psykolog inom NPF.. Eller menar du att jag kan få remiss till en sådan? Jag vet inte vart jag kan få tag på en och vet därför inte vart jag skulle skicka remissen..

Upp till toppen
Annons: