Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1449 ggr
Foliekatt
3/11/17, 6:03 PM

Concerta och ADD

Hejsan, skulle vilja höra lite om era känslor med Concerta. Har precis höjt dosen till 72 per dag. 54 morgon och 18 förmiddag. Har väldigt konstiga obehagliga känslor. Som ångest och panik med andning osv fast det inte riktigt yttrar sig på något vis. Väldigt olustig känsla i bröstet och magen. Någon som känt likadant? Den hjälper mig med att hänga med lite mer och inte "stänga av" lika lätt i konversationer och liknande.

Annons:
LillPom
3/15/17, 1:13 PM
#1

Hej!

Jag provade Concerta ett tag efter equasym och jag tyckte inte om det så mycket dock så hade jag till största problem med hungern. Hur länge har du testat det? Jag gick på equasym under en lång period även om det inte var optimalt men det hjälpte så pass just då att det övervägde de negativa effekterna.

Känner du att det hjälper dig på ett positivt sätt?

Foliekatt
3/18/17, 6:39 PM
#2

Jo den hjälper ju på vissa sätt. Jag har lättare för att gå ut utan att vara "rädd" för människor. Kan hålla koncentrationer när folk pratar och så. Det är ju skönt. Men just att vara yr illamående och lite humörsvägningar och så är ju inte så kul. Men mn kanske får väga det positiva mot negativa? :/ Tråkigt att må dåligt halva dagen dock.

Foliekatt
3/18/17, 6:41 PM
#3

Har nog tagit den lite mer än en månad också förresten. Höjde till 54 för två veckor sedan ungefär, en 18 på förmiddag. 😅

LillPom
3/20/17, 7:58 PM
#4

Det låter ju inte så roligt med dem bieffekterna :/ Även om du får fördelar, är detta första du testar? För det finns ju andra som man pröva, funkar ju lite olika för alla.

Foliekatt
3/26/17, 12:27 AM
#5

Det var andra, första var Strattera. Nu har jag Elvanse men känns inte som man slipper biverkningar. Hur har du det? Fått testa många? Man kanske får biverkningar som går över..

Upp till toppen
Annons: