Annons:
Etikettadhd-add
Läst 982 ggr
Sofias91
2017-03-21 20:15

Kan jag ha ADD?

Hej! Jag har sen urminnes tider alltid känt mig speciell, som någon som inte riktigt är som alla andra. Jag har lidit av panikångest sen jag var 6 år gammal och fick diagnosen anorexia när jag var 14 år. Jag hade svårt redan som liten med vänner och har bara haft någon enstaka nära vän under åren. Idag är jag 26 år och har sambo och 2 barn och har nu fått tillbaka mina ätstörningar och mitt extrema kontrollbehov. Jag har också ett jävla humör som kan svänga lite hur som och jag får panik om saker och ting inte blir som jag förutsett i huvudet. Jag är trött hela tiden och har svårt att koncentrera mig på allt runt omkring. Jag kan få dille på något och går verkligen all in på det, som exempelvis som för ett par veckor sedan fick jag för mig att börja med yoga. Jag letar reda på all fakta jag kan hitta om yoga och vad man ska ha för kläder osv. Jag gick på en klass, sen tröttna jag och köpte en baddräkt och pluggade på hur man blir bäst på att simma fort istället. När jag får för mig något ska de oftast ske direkt, helst igår! Men samtidigt är jag sämst på att färdigställa saker jag drar igång och även ta tag i saker. Jag orkar inte städa, diska, tvätta utan sitter mest eller leker med barnen. Om jag ska ta mig ut blir det ett världprojekt som kan ta timmar.. Jag glömmer saker, trots att jag skriver ner dem. Jag har jättesvårt att gå och handla i en mataffär och får gå fram och tillbaka genom alla gångar för jag glömmer saker..trots inköpslista. Jag snubblade över någon artikel om ADD och kände att allt stämmer ju?! Eller? Nu är jag bara rädd för att det kanske inte är det..att jag bara är extremt lat och konstig människa som inte klarar av att ha ett normalt liv. Är det någon som känner igen sig? Och hur lång tid tar en utredning i Östergötland? Någon som vet?

Annons:
Niklas
2017-03-22 07:14
#1

Gå till husläkaren och be om en utredning. Berätta det du har skrivit här.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: