Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

Betavågor

2017-05-05 18:38 #0 av: gunillapower

Är det någon med add som testat behandling med betavågor?

Anmäl
2017-05-06 08:03 #1 av: Niklas

När du skriver behandling med betavågor, vad menar du då? Musik?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök iPad for Work om du vill använda iPad på riktigt.

Anmäl
2017-05-06 10:52 #2 av: gunillapower

Ja behandling kanske var fel ord. Menar mer om någon blivit hjälpt. Ja t.ex. musik eller mentalträning.

Anmäl
2017-05-06 10:54 #3 av: Annielle

Berätta gärna mer om det! GladVet inget om någon sådan behandling.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anmäl
2017-05-06 11:30 #4 av: Magi-cat

Jag har inte hört talas om det och skulle gärna höra mer.Glad

Hjärta "...the beginning of wisdom, is, "I do not know" (Data)

Anmäl
2017-05-06 11:42 #5 av: gunillapower

Inte jag heller:) jag googlade runt och kom in på flera sidor där det stod om att betavågor håller hjärnan vaken och därför skulle det kunna vara till hjälp för oss med add. Blev nyfiken:)

Anmäl
2017-05-06 15:01 #6 av: Annielle

Det är inte Neurofeedback du tänker på då? 

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anmäl
2017-05-06 15:50 #7 av: gunillapower

#6 vad innebär det?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.