Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 3131 ggr
AOS
2017-05-08 00:04

Tillskott nödvändigt?

Har läst lite att tillskott krävs när man använder CS. Äter själv Elvanse och hittat info om…

En timme innan frukost L-tyrosin tillsammans med Zink, Järn, B6, B12 och Folsyra?

Magnesium skall tas på kvällen? Vilken typ av Magnesium?

Nämnde detta för min läkare som sa:  Blaha blaha.

Hur gör ni? Om ni äter/rekommenderar tillskott så posta gärna vad ni äter/märke och var ni köper dom.

Tack på förhand!
Annons:
polymorf
2017-05-08 22:38
#1

Också läst detta och är nyfiken på effekt? Tror iof att iaf för L-tyrosin, zink och magnesium var det "allmänt bra" av nån anledning om man har t.ex. ADHD, och inte bara vid medicinering? Själv ätit olika tillskott i perioder och tycker definitivt att jag upplevt positiv inverkan på allmänt psykiskt mående, energi, tankeverksamhet osv…har dock såklart virrat bort vad som hjälpte vad osv hehe. Just nu tar jag bara medicin (attentin) med samarin på morgonen, fick tips om att det skulle tas upp/fungera bättre om man tog det tillsammans med något "osurt"…och tycker faktiskt jag märker skillnad?

AOS
2017-05-09 10:26
#2

Tack för svar.
Minns du vilka preparat du åt och var du köpte dom?
Finns ju billiga tillskott att köpa på nätet men jag vet inte
om dom funkar. (Topformula t.e.x)
Intressant detta med Samarin. Äter du frukost före eller efter
du tar din första Attentin?

reflec
2017-05-09 10:43
#3

Hej. Jag har ätit Kostillskott i flera år och upplevt det som positivt. Blir stabilare och får mer energi! Äter fettsyror, http://www.apotea.se/eskimo-3-pure-120-kapslar?gclid=CPCC8J-14tMCFYlDGAod-SUETA *Protein som även är bra källa för l-TYROSIN *Äter zma innan läggdags(sover djupare och vaknar pigg) *Berocca vitamintillskott varje dag Även D vitamin

AOS
2017-05-09 20:53
#4

Tack för svar!

Vad för protein med L Tyrison äter du?

Annielle
2017-05-09 22:20
#5

Har aldrig hört om de tillskotten i samband med medicinering just, var har du läst det?

I övrigt har jag läst om den typen av kosttillskott  på alternativa sidor men i stället för medicinering.

Den typ av magnesium som är bäst att ta på kvällen är Magnesiumbisglycinat eftersom magnesiumet är knutet till glycin som har en lugnande och sömngivande verkan. Tar man t.e.x. Magnesiumcitrat som även den ska höra till en av de bättre magnesiumsorterna är den inte ultimat att ta på kvällen eftersom den brukar upplevas mer uppiggande.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

AOS
2017-05-09 22:49
#6

Infon om tillskott har jag t.e.x hittat här, i en tråd om Attentin.  http://bokstavsfolk.ifokus.se/discussions/55f13fccce12c46e89000677-attentin-battre-an-elvanse

Står i #6.

Tack för infon om Magnesium!

Annons:
ApanAnn
2017-05-10 11:10
#7

Magnesium ska inte doseras samtidigt som zink eftersom de hämmar upptaget av varandra.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Annielle
2017-05-10 11:10
#8

Tack för länken! 🙂

Synd att personen inte finns kvar på iFokus så att det gick att fråga och disskutera mer runt det, hade jag velat…

Var dig själv, det finns redan så många andra.

AOS
2017-05-10 11:33
#9

Annelie> Tittar du längre ner på sidan så är det en till som postar om dessa tillskott, kanske hen finns kvar?

Annielle
2017-05-10 14:18
#10

Tack AOS för din uppmärksamhet! 🙂

Ska kolla!…..

Var dig själv, det finns redan så många andra.

polymorf
2017-05-14 23:37
#11

#2 Köpte nog bara i vanliga matbutiker/apoteket/hälsokost, tror inte det borde vara nån större skillnad, men aldrig köpt på nätet (fast jag borde pga billigare men skjuter på det för känns som "jobbig process" att beställa saker hehe), vet inte om det finns fejk-preparat men finns ju seriösa sidor som ändå är billigare än irl-butik :)
Men förutom bara vanlig c- och b-vitaminer (typ berocca), så har jag kört på zink, magnesium och omega-3 iaf. Och hade glömt detta men lät bekant nu, som #7 sa, typ ta magnesium på morgonen och zink på kvällen eller vice versa, finns kanske mer tillskott man inte ska inta samtidigt?

Är lite olika om jag tar attentin innan eller efter frukost, försöker ta den i samband med, eller snarare strax innan eller efter. Men inte för lång stund innan för då försvinner aptiten och då får jag typ inte i mig nån frukost, vilket brukar göra att jag känner av lite jobbiga biverkningar mer (typ oro/ångest/hjärtklappning/svettning osv).

Upp till toppen
Annons: