Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1439 ggr
pyrr
5/10/17, 9:42 AM

Centralstimulerande utan effekt

Hej Allihopa

Efter att ha sökt runt på nätet efter information så tänkte jag nu för första gången göra ett foruminlägg.

Diagnos: ADHD och aspberger

Problem: inget centralstimulerande har hittills fungerat.

Sökes: Har någon haft liknande problem? Fick ni något som fungerade? Vilken väg fick ni gå? Hur visste ni att det började fungera?

Bakgrund: började med Stratterra, Elvanse upp till 100mg, sedan Attentin 50mg (testade ta allt som singeldos).  Nu ligger jag på 90mg Concerta. Jag har inte känt av någon medicin alls hittills. Den enda positiva effekten som kom av Concerta och det var att jag började sova bättre (från 0-2h per natt till nu mellan 5-8h per natt), dock ingen pigghet eller fokus etc, känner ingen start, slut eller något där emellan.

/Pyrr

Annons:
Honestyisdead
5/10/17, 9:46 AM
#1

Tyvärr har jag bara erfarenhet av Concerta och dess biverkningar.

Men sorgligt nog fungerar medicin inte för alla. Du verkar tillhöra den gruppen för jag tycker ju du verkar ha testat många av medicinerna :/

tlover
5/10/17, 9:57 AM
#2

Har du tagit upp detta med läkaren?

Har du testat alternativ som inte innebär medicinering? (tex tyngdtäcke mot sömnproblem, meditation, Träning, ändrad omgivning, hjälpmedel osv) Det är ju omöjligt att veta hur allvarliga dina problem är genom detta korta inlägg men man måste ju inte ha medicin "bara" för att man har diagnos (Har förvisso "bara" AS men jag har aldrig medicinerat mot det och jag har blivit betydligt bättre i min AS tack vare tex tyngdtäcke, omgivning, Träning osv)

l'm back

pyrr
5/10/17, 10:48 AM
#3

Självklart har jag tagit det med läkaren. Jag är bara intresserad av om andra haft liknande problem med centralstimulerande medel och om de fick det att fungera eller inte i slutändan.

tlover
5/10/17, 10:50 AM
#4

#3 Vad bra, många (tex jag) ogillar läkare och drar sig därför för att ta problem med läkare

l'm back

Upp till toppen
Annons: