Annons:
Etiketterlagar-reglerlss
Läst 1443 ggr
Jerkaan
5/20/17, 10:50 PM

Misshandlad av sambon ej ersättning

Hej! Jag blev misshandlad av mitt ex och fick nedsatt hörsel. Eftersom han var sambo med mig kunde ej försäkringen betala ersättning. Någon idé att överklaga hemförsäkringen?

Annons:
Honestyisdead
5/20/17, 10:56 PM
#1

Varför skulle hemförsäkringen ersätta Det? Det gäller väl i så fall sjukförsäkring. Anmälde du och dömdes han?

Maria
5/21/17, 12:16 PM
#2

Det låter väldigt konstigt.

Du får nog luska vidare i detta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

BalleR
5/21/17, 11:59 PM
#3

Alltså det enda du tjatar om i dina trådar är att nån annan ska ge dig pengar via skadestånd eller försäkring m.m. Testat att jobba ihop pengar istället? Vissa här verkar tro att så fort man får diagnos ADHD, ja då kan man minsan luta sig tillbaka och inte jobba mer utan någon annan ska ta hand om en. Jag har diagnosen svår ADHD på "mätskalan", aldrig varit arbetslös dock kanske jag byter jobb lite för ofta. Livet är vad man gör det till, du är inte dum i huvudet eller arbetsoförmögen bara för du har ADHD. Väx upp och ta tag i era liv och sluta tycka så synd om er själva.

Aleya
5/22/17, 4:06 PM
#4

Vad har hemförsäkring med detta att göra? Borde ju vara olycksfall som går in. Men jag tror inte att du kan hålla på att kräva en massa pengar hit och dit av olika bolag. Och vad har detta att göra med Bokstavsfolk?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Jerkaan
5/23/17, 3:59 PM
#5

Hallå! Först och främst har ett heltids jobb och pluggar så pengar har jah. Men om man har rätt till pengar för läkarkostnader och mist hörsel på örat så vore de ju bra så man slipper betala hörapparat själv. BalleR o aleya du behöver inte kommentera om du inte har något snällt att skriva.. Ni andra! Kram

Kyllan56
5/23/17, 7:36 PM
#6

Har du anmält det till polisen?

Att bli misshandlad är ett brott!

https://www.brottsoffermyndigheten.se/utsatt-for-brott/kan-jag-fa-ekonomisk-ersattning

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Honestyisdead
5/24/17, 9:56 AM
#7

#5 Varför svarade du inte på mina frågor?

Upp till toppen
Annons: