Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1093 ggr
Dominic340
6/28/17, 4:32 PM

Vad beror detta på?

jag har autismspektrumstörning samt ADHD och jag har ett specifikt problem.  Har problem med  att gå samt springa snabbt på vissa underlag som tex asfalt och andra hårda underlag. Går jag i gymnastiskskor med bra dämpning eller i en gymnastikhall kan jag springa väldigt fort och blir aldrig trött!! :O Men jag kan seriöst knappt ens springa på hårda underlag :O Har inga problem med motoriken annars… lärde mig cykla tidigt samt var väldigt duktig på skridskor och skatebord, det lärde jag mig snabbare än genomsnittet. Hade jättebra balans som liten vann pris genom att stå längst på en snowboard som sexåring när den vred sig åt olika håll  inklusive lutning, lärde mig även simma normalt osv. Men det är just det här med hårda underlag jag knappt kan röra mig… fattar det inte riktigt… har fötts med höftledsluxation samt är väldigt överrörlig i både under och över kroppen. Har haft knäskålar som gått ur led två ggr under ett år. Jag dreglade även upp i vuxen ålder som givetvis var skämmigt, gör det än idag sporadiskt fast jag fyller 28 i år.   :/

Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer


http://willy-the-killer.bloggplatsen.se/

Annons:
Linn Is The New
7/5/17, 2:36 AM
#1

Same. Kan vara så att du inte får någon stötdämpning när du går och helt enkelt tappar balansen. Din kropp kanske inte orkar lyfta på den "tyngden" och skorna hjälper dig att få stöd och att bibehålla balansen. Jag är likadan, min kropp orkar helt enkelt mer när den får stöd. Samt att skorna håller dig på plats och har svårare för att komma över varandra. Många kända gymnaster har dyra skor med extra stötdämpning i för att kunna orka springa längre och snabbare. Slutsats, du är heeeelt normal.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Upp till toppen
Annons: