Annons:
Etikettadhd-add
Läst 3709 ggr
armswett
7/2/17, 10:44 PM

Insättningssymtom av elvanse?

Hej! Jag fick min add-diagnos i våras och har under den tiden gått igenom större delen av cs-träsket för att slutligen hamna på Elvanse. Jag hade 30mg under en månads tid och nu ökat till 50mg för nån vecka sen. De första dagarna var jag uppe i varv och hade energi till att göra saker, märkte inget obehag varken när den gick ut eller in, ingen ångest eller annat otrevligt som vid Concerta. Men de senaste dagarna har varit annorlunda, jag känner mig istället fruktansvärt nere hela tiden. kan sitta och stirra rätt ut i tomma intet hur länge som helst, orkar knappt svara på tilltal. Slutar med att jag drar täcket över huvudet och drunknar i tomhet och skuldkänslor. Jag vet att jag blev såhär de första veckorna på 30mg också, men trodde att jag hade en "vanlig" dipp man kan få ibland när livet känns allmänt risigt. Nu när historien upprepar sig börjar jag undra om det är något instättningssymtom (får man ens det på cs-mediciner?) som kommer gå över eller vad tusan händer? Har fler känt av detta osköna fenomen? Tacksam för svar!

Annons:
Niklas
7/3/17, 9:58 AM
#1

Det låter som biverkningar om jag tittar i Fass.

Vanliga biverkningar:

Känna sig upphetsad, skakig, orolig, deprimerad, aggressiv, irriterad eller ha humörsvängningar.

Mindre vanliga biverkningar:

Känna sig deprimerad, orolig, låg eller olustig.

https://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20111213000108


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Splatter
7/3/17, 12:03 PM
#2

Det är en ganska vanlig biverkning, både med CS och Elvanse. Gick på Elvanse i två månader, den extrema deppigheten släppte aldrig de dagar jag tog Elvanse. Livet var grått och såg ingen mening med någonting. Hade 30 mg första 3 veckorna, 50 mg 3 veckor och 70 mg 2 veckor. Brukar vara medicinfri under helger, bara då kändes det okej.

Efter samtal med min läkare så bytte vi till Attentin istället. Deppigheten försvann!

enlisa
7/4/17, 4:27 PM
#3

Jag får vid insättning en fruktansvärt jobbig irritation, hela jag blir liksom stressad och lättretlig, den brukar gå över på några dagar för mig.

Upp till toppen
Annons: