Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 2005 ggr
Mallan2017
2017-07-27 14:31

Elevanse blir tokig på doser o problem

Hej Söker fler med erfarenhet av elevanse. Är nu uppe i 70mg på morgonen och mina bekymmer är igår höjde jag till 70 var kanon verkade ca 8h bäst hittills MEN kan inte äta fast mat under dagen ok kanske när den går ur dock blir de typ som ett kaos i huvudet yr o som ADHD ggr 10 i huvudet med alla intryck- det ger mig ångest för det är obehagligt. Nån som har likadant? Går det över? Idag däremot när ja tagit 70 så känner ja skiten redan efter 3,5h varför? Är dosen för hög? Kall om händer o fötter o lite skakig. Varför funkar inte skiten idag - fått ta stesolid för ja mår så kasst… När ja tagit 60 veckan innan har den verkat ca 5h vilket e lite för lite men alltid på samma sätt med matproblem då den verkar och när ja landar ett kaos i huvudet. Tips ? Har redan privat dela upp dosen men de funkade inte bättre fick istället två jobbiga landningar däremot har landningarna blivit lite bättr när dosen ökat efterhand. Tack!❤️ Älskar medicinen när den funkar

Annons:
rivercrow
2017-10-01 11:44
#1

Elvanse kan vara lite krånglig har jag märkt. Det tar tid att hitta och ställa in en dos som passar. Och det med att 70mg är maxdos stämmer inte. Vissa behöver mer, andra mindre. De flesta verkar tycka att de inte upplever Elvanse hålla mer än typ 5-6 timmar. Prata med läkaren om att få tillägg av Attentin. Jag och många andra tycker att det fungerar jättebra. Jag tar 70 mg Elvanse på morgonen. Sedan har jag 2st 5mg Attentin att ta eftermiddag och kväll om jag behöver. Alltså 4 tabletter totalt = 20mg Attentin. Funkar jätte bra. En annan bra grej är att se till så att man får en 30mg Elvanse att fylla på med på eftermiddagen. Det brukar göra att det håller i sig tills man går och lägger sig. Vilket gör att man slipper den jobbiga "Gå ur - Rebound" på kvällen. Om man har jobbigt med det. Prata med läkaren. Det tar tid att hitta rätt. Ha det så gott och hoppas det löser sig fort.

rivercrow
2017-10-01 11:44
#2
Upp till toppen
Annons: