Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1131 ggr
Anonym
Anonym
8/8/17, 10:32 PM

Utredning för ADHD/ADD?

Jag börjar misstänka att jag förutom min Autismdiagnos även kan ha ADHD el ADD

Jag halkade in på det spåret via denna debattartikel om ADHD och långvarig smärta (vilket jag också har). Då dom först trodde att jag hade ADD då jag utreddes så är det inte så jättelångt hopp att tänka att jag kanske har oupptäckt ADHD/ADD också (det är ju inte ovanligt med autism).

Då jag kollade på tex 1177 hemsida så stämmer allt in under "Vanliga tecken på ADHD:Om du har ADHD är det vanligt att du känner igen dig i flera av dessa beskrivningar" Alla punkter är varje dag eller varje/näst intill varje gång det sker.

Under "Det finns också annat som är vanligt vid ADHD, som till exempel att" stämmer 5 av 7 el 7 av 7 beroende på hur man tolkar det.

Det känns som lite för mycket för att vara tillfällighet. Jag känner faktiskt igen mig mer om då jag läser om ADHD/ADD än när jag läser om autism, kanske för att jag har haft diagnos ett tag och hittat strategier?

Hursom jag behöver hjälp för att få mitt liv att funka och det känns som viktigt att veta om jag har ADHD/ADD el inte men jag vet inte hur jag ska göra. Jag minns inte ens hur jag fick diagnos (autism) från början pga mitt kassa minne så jag vet inte alls vad jag ska göra 😕

Annons:
Honestyisdead
8/8/17, 10:50 PM
#1

Du kontaktar antingen psykiatrin direkt eller din vårdcentral.

Anonym
Anonym
8/8/17, 10:56 PM
#2

Då får det nog bli psykiatrin direkt, har problem att få tid på VC pga byte av VC

Honestyisdead
8/8/17, 11:04 PM
#3

Det var så jag gjorde för att få mina utredningar.

Anonym
Anonym
8/8/17, 11:07 PM
#4

Tack, kan jag vägras utredning? Jag tänker det att jag redan fått NPF utredning

Honestyisdead
8/8/17, 11:19 PM
#5

Tja om dom inte anser att den behövs kan dom. Då får man försöka gå genom vc.

Upp till toppen
Annons: