Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

Attentin dosering

2017-08-16 12:23 #0 av: PGG

Hej är en karl på 30 år och ca 100kg har 3x3x2 attentin insatt visst blir det lite lugnare i huvudet men känner att det inte är tillräckligt skulle behöva en höjning och ett extra intag för att få en dräglig tillvaro men min läkare säger att 40mg är maxintag har dock läst på denna sida om att det är 80 som är taket vad baseras detta på och finns det några vettiga argument man kan lägga fram för att få en höjning skulle vilja börja med 4x4x2x1 tack på förhand

Anmäl
2017-08-16 13:54 #1 av: Splatter

Maxdosen på 40 mg är till för barn, eftersom Attentin egentligen inte är godkänd som medicin för behandling till vuxna. 

Anmäl
2017-08-17 13:36 #2 av: PGG

Vart kommer max 80mg ifrån som jag sett ang attentin på denna sida?

Anmäl
2017-08-17 21:45 #3 av: AOS

80 mg stämmer inte.  Det är 40 mg och det är för barn.  Finns ingen maxdos framtagit till vuxna.

Metamina har däremot en maxdos på 80 mg.

Anmäl
2017-08-17 22:58 #4 av: pyrr

Jag fick 50 mg, de sa det var maxdos. Tog allt samtidigt och kände inget alls.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.