Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 2026 ggr
mjaoooo
8/25/17, 1:51 PM

Känner inte av concerta

Har jag fått sockerpiller??? Fått Concerta 18 mg mot min ADHD, ätit över en vecka och känner verkligen ingenting. Låg dos jag vet, så idag kunde jag inte låta bli att ta tre styck. 54mg men känner fan inte ett skit på det heller! När jag hämtade på apoteket valde jag ett billigare alternativ, samma som Concerta men annan tillverkare sa apotekaren, står inte Concerta på burken heller. Så jag börjar ångra mig att jag inte tog orginalet. VARFÖR KÄNNER JAG INGET ALLS PÅ 54???

Annons:
Wellcraft
8/25/17, 1:53 PM
#1

Det finns en sort jag inte känner något på heller (förutom illamående). 
Sedan känner jag inte så mycket av Concerta öht, men jag blir bättre på att konversera, koncentrera mig etc när jag tagit den utan att jag märker det själv.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Maria
8/25/17, 1:56 PM
#2

Att det var ett billigare alternativ ska inte betyda någon skillnad då den verksamma substansen alltid är densamma.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Tismon]
8/25/17, 1:59 PM
#3

Jag kände heller inte av Concerta och prövade nästan den högsta dosen, det är olika för alla :) Bara att pröva vidare genom att antingen höja dosen eller byta medecin

Splatter
8/25/17, 4:59 PM
#4

Även om det är samma verksamma substans kan det vara så att endast Concerta fungerar men inte de billigare alternativen.

Be läkaren att skriva på receptet att det "Får EJ bytas ut" så får du endast ut den riktiga Concerta.

91Marran
8/26/17, 11:20 PM
#5

Beställ från apotea så kan du få den riktiga. Har också blivit pålurad fel mediciner.

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: