Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

Strattera

2017-09-03 15:59 #0 av: mymelody

Går in på andra veckan nu med 60 mg strattera, har trappat upp från 10 mg och hit,med två veckor imellan ökning.
För att jag är så känslig.
I början kände jag inget och blev ganska lättad då Concerta och Elvanse gav mig ett rent helvete både psykiskt och fysiskt.
Men nu.. ett par dagar har jag haft fruktansvärd huvudvärk på högersidan av huvudet och det spränger i kinden. Är jätte trött också. Ibland känns det som jag domnar bort över högersida huvud och ser konstiga saker korta sekunder på höger öga.
Ska jag fortsätta ta alvedon och hålla ut ett tag till?
Det har ju bara gått ett par dagar..
Vad tror ni?

Anmäl
2017-09-03 16:02 #1 av: Hera

Prata med din läkare. Låter som ganska svåra biverkningar.

Anmäl
2017-09-03 22:41 #2 av: Jungfru82

Jag fick sura uppstötningar och blev torr i munnen jättejobbigt

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.