Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1810 ggr
mymelody
9/3/17, 3:59 PM

Strattera

Går in på andra veckan nu med 60 mg Strattera, har trappat upp från 10 mg och hit,med två veckor imellan ökning. För att jag är så känslig. I början kände jag inget och blev ganska lättad då Concerta och Elvanse gav mig ett rent helvete både psykiskt och fysiskt. Men nu.. ett par dagar har jag haft fruktansvärd huvudvärk på högersidan av huvudet och det spränger i kinden. Är jätte trött också. Ibland känns det som jag domnar bort över högersida huvud och ser konstiga saker korta sekunder på höger öga. Ska jag fortsätta ta alvedon och hålla ut ett tag till? Det har ju bara gått ett par dagar.. Vad tror ni?

Annons:
Honestyisdead
9/3/17, 4:02 PM
#1

Prata med din läkare. Låter som ganska svåra biverkningar.

Jungfru82
9/3/17, 10:41 PM
#2

Jag fick sura uppstötningar och blev torr i munnen jättejobbigt

Richardd
10/19/17, 5:20 AM
#3

är det inte så att Strattera ska kombineras med cs och inte uteslutas utan bara sänkning av dosen?

Richardd
10/19/17, 5:30 AM
#4

Strattera ensamt är ju ologiskt att den ska fungera. Du borde kunna höja dosen i all evighet. Kommer aldrig bli bra ändå. Meningen är väl att dom SKA kombineras? Ungefär som man ska behandla cancer med smärtlindrande. Visst, smärtan försvinner men annars är det rätt kasst. jag skulle råda dig att sluta direkt och läsa på så du kan förklara du ska använda en medicin som verkar där felet är.. det finns trots allt andra cs som du kan testa.

Richardd
10/19/17, 5:30 AM
#5

En medicin ska vara heltäckande

Honestyisdead
10/19/17, 7:37 PM
#6

#4 Många äter enbart Strattera och blir hjälpta.

Annons:
Annielle
10/21/17, 9:44 AM
#7

Jag har aldrig ens hört om någon som kombinerar Cs med Strattera, så jo det SKA kunna fungera även om jag personligen aldrig har hört om någon som har fått någon bra effekt av Strattera tyvärr😕

Jag tycker att du ska kontakta din läkare, att få fruktansvärda smärtor som du beskriver kan ju inte vara bra, får du ingen kontakt med läkaren tycker jag att du ska ringa sjukvårdsupplysningen.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: