Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Off topic - [OT]

Medecin snack

2011-03-01 01:38 #0 av: Svart

Vill ha mer medecin starkare dos eller mer. Jag gillar vanligtvis inte medecin  men nu känner jag ett sånt stooort behov av medecin, Har ni något tips? Jag tar redan theralen och melatoin. Vill ta något som gör att man tänker mindre, eller är vääldigt lugnande. Mår dåligt!

Anmäl
2011-03-01 01:43 #1 av: Knaprig

e nog bäst säga som det är till nån läkare eller terapeut eller så, så dom kan göra sin bedömning. typ nåt ångestdämpande kanske, men det löser dom ju! Lycka till

Anmäl
2011-03-01 01:46 #2 av: Svart

Ja tack, ush för livet...

Anmäl
2011-03-01 01:47 #3 av: Knaprig

mm.. hoppas det blir bättre snart

Anmäl
2011-03-01 01:54 #4 av: Svart

Desamma ! ^^

Anmäl
2011-03-02 17:37 #5 av: coachingtiger

Innan du bestämmer dig för att du vill ha MER mediciner eller starkare dos, så bör du kolla så att de inte är medicinen som får dig att må dåligt nu.

Jag känner flera stycken som tagit mediciner mot bl.a depression, och medicinen kan faktiskt förvärra depressionen, och då är det lätt att tro att man behöver en större dos, vilket i sin tur kan förvärra det ännu mer.

Jag håller med #1 att du bör gå till en läkare som får göra en bedömning. Säg inte att du vill ha mer medicin. Tala istället om hur du mår, och vilka mediciner du har nu. Om det är medicinen som får dig att må dåligt nu, så kanske du kan få en annan medicin. Inte större dos, utan man byter ut medicinen helt.

Jag har skickat ett PM till dig också.

 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.