Annons:
Etiketttourettes-syndrom
Läst 8059 ggr
stormar
2/19/11, 1:12 AM

Mr Tourette och jag

Jag blev tipsad om en läsvärd bok härom dan!

Pelle Sandstrak, som lider av svåra tvångsföreställningar och inte förrän han redan är vuxen blir diagnosticerad med Tourettes skriver boken "Mr Tourette och jag".

Jag tyckte den lät fruktansvärt intressant, som att den var berättad med sån självinsikt och humor.. Och dom som berättade för mig om boken hade varit på väldigt inspirerande föredrag med författaren, som var så härligt och roligt, och insiktsgivande att vara på..!

Utdrag ur föredrag:

http://www.youtube.com/watch?v=Lq-lCs4DcSs

Har någon av er läst denna bok? Vart på nåt av hans föredrag?

Vad är era reaktioner?!

Annons:
Zaphix
2/19/11, 1:28 AM
#1

Jättebra bok jag rekommenderar alla att läsa!

Väldigt gripande berättelse som man dras med i, han har defininitivt haft ett spännande liv. Skulle kalla honom för en vis man.

Kanske inte så bra skriven egentligen, språket och uppbyggnaden är väl kanske inte det bästa kan jag tycka. Men den är lättläst och innehållet uppväger definitivt att den är mindre bra skriven.

Den är en av de böcker jag gärna lånar ut till andra för att de ska läsa.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

coachingtiger
2/19/11, 3:25 AM
#2

Jag har inte läst hans bok, men jag har sett hans föreläsning, och den kan jag varmt rekommendera. Har ni möjlighet att se föreläsningen, så missa den inte.

Blomkrukan
2/20/11, 1:38 PM
#3

Min syster rekommenderade hans bok. Hon fick tips om den i skolan (sonen har tourette). Jag började att läsa men klarade inte av att läsa klart det. På något sätt var det svårt för mig att hänga med. Vet inte om det var sättet det var skrivet på eller orden.

Hon tyckte iaf att boken var bra!

Upp till toppen
Annons: