Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 4408 ggr
timmelin
1/25/11, 4:58 PM

andliga metoder :)

Hej.

Funderade på om jag var ensam här inne med att vara intresserad av olika metoder, som kristaller, aromer mm.

Jag tycker att jag finner mycket hjälp inom dessa metoder och har alltid varit intresserad av att läsa om sådana här saker. Som hypnos, eft mm.

Annons:
Svea-
1/25/11, 5:03 PM
#1

är intresserad.vet ej så mkt om det.har ej orken att testa å ta reda på,tyvärr

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

timmelin
1/25/11, 5:06 PM
#2

o då svea kan vi prata massor. Jag tester och ta reda på och så talar jag om för dig vad jag tycker hjälper.

Va det inte du som ville att jag skulle förmedla bach blomsterdroppar?

räddningsdropparna finns att köpa på nätet eller i vissa hälsokostaffärer.

JohannaEkroth
1/26/11, 2:28 AM
#3

Nä då Timmelin, du är inte ensam. Själv går jag runt med en bergskristall, rosenkvarts och akvamarin i fickan… Ska skaffa aventurin grön ovh ametist, kanske också korneol…

Aromer jo, om jag inte hade min astma, kör en del med rökelse… De dofter jag klarar av… Obestämd

Försöker meditera… ibland lyckas jag, ibland inte…

Tycker det är väldigt intressant med healing och vill lära mig mer om detta… Att tänka värme, ljus och kärlek kommer man långt med i livet tror jag. Likaså att tänka på någon och samtidigt tänka kärlek och värme och ljus, dvs grunden till healing…

Brukar be änglarna våra om hjälp, framför att min kisse Blossa som jag är helt övertygad var en ängel sänd till mig i form av en katt då allt med henne är helt makalöst otroligt… Hon pratade med mig, gav mig meddelanden. Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara.

Sen brukar jag se andar också. Känna andar/energier med händerna. 

Har haft iaf en utanför-kroppen-upplevelse….

Tja, det var väl lite om mig…

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

coachingtiger
1/26/11, 9:06 AM
#4

Det beror på vad man lägger in för tolkning av ordet andlighet. Jag tror inte på gud eller andar. Jag är nog inte så mycket för kristaller heller.

Däremot vet jag att hypnos, EFT (Emotional Freedom Technique), TFT (Thought Field Therapy = tankefältsterapi), NLP (Neuro-Linguistic Programming) och meditation fungerar.

Jag kör dock inte meditation där jag använder mantra, utan jag låter istället tankar flöda fritt. De får hoppa från tanke till tanke, i en enda röra. När de gjort det ett tag, så är det lättare att komma till ro.

Zaphix
1/26/11, 12:33 PM
#5

Njaa.. Är väl inte helt övertygad om sånt där, men jag är hårt troende på placeboeffekten och på tankens kraft. Så visst, sånt där kan säkert fungera. :)

Men jag är intresserav av alternativa behandligsmetoder, inte andliga, men ändå lite småflummiga. Kranio-sakral-terabi får hästen, jag har använt mig mycket av kinesisk medicin (shiatsu bland annat).
Men det är inte andligt i fråga om högre makt, men andligt i fråga om inre energi, chi. Använder mig mycket av meditation och lever till stor del efter den taoistiska filosofin, det är för mig inre andlighet. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

coachingtiger
1/26/11, 12:49 PM
#6

#5 Bra beskrivet! Det är ungefär så jag också ser det. Jag har också tagit till mig den taoistiska filosofin. Det där med inre andlighet är en bra beskrivning. Det har dock inget med andar att göra. Jag tror inte heller på reinkarnation eller ett liv efter detta. Jag vet att det finns gott om folk som har upplevelser av att ha levt ett tidigare liv, men jag tror att det är ett rent psykologiskt fenomen.

Om man t.ex lever i en storstad, och har ett stressigt liv, så kan man ha en inre längtan efter lugn och ro, och det är nog mer det som kommer fram, när man upplever sig ha levt som mongol ute på de fria vidderna. Det är mer en undermedveten önskan. Dock kan de ibland också vara en undermedveten fruktan för något som kommer fram.

Jag var nyligen med under en regression, där hela gruppen skulle få uppleva ett tidigare liv. Själv upplevde jag ingenting alls, mer än en stunds djup vila, då jag kom ned i trans, men inget tidigare liv. Andra hade dock blandade upplevelser. En hade en upplevelse, som var baserad på personens egna fördomar.

Jag tror alltså på upplevelserna i sig, men däremot inte på att de beror på ett tidigare liv.

Den där inre andligheten handlar, för mig, mer om att få harmoni med livet och sin omgivning. Om att kunna gå ner i varv, när man är stressad. Dessutom att acceptera, respektera och älska sig själv, som man är.

En del tar hjälp av böner till gud, eller av kristaller, eller andra attribut, och det tycker jag att var och ska ha frihet att göra. Jag anser att det går att uppnå den där inre harmonin och allt det andra, utan dessa attribut.

Annons:
timmelin
1/26/11, 3:05 PM
#7

Hej bushanna.

Kände mig dragen igår till kristaller och gick in i en sådan affär.

Och där finns massor med stenar

Så då fick minkropp känna efter vad jag behövde just nu, och det var ganska häftigt för kroppen tog de stenarna jag behövde.

Så nu har jag en liten påse med två oslipade bergskristaller, 1 akvamarin, 1 citrin, 1 guld kalcit, 1 snökvarts, 1 prehnit och två jet.

JohannaEkroth
1/26/11, 3:07 PM
#8

Härligt Glad

Vi har en affär här i stan som säljer kristaller… Fast jag kör med slipade… De är så sköna att fingra på…

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

timmelin
1/26/11, 3:20 PM
#9

Hej Hanna.

Är bara mina bergskristaller som är oslipade, dom låg brevid dom slipade. Men det var liksom dragningskraft till dom oslipade.

Kan du förklara en sak för mig, känner mig liksom berusad idag, har haft stenarna i en lite påse i bh:n Glad på vänster sida.

Har du dina under kudden när du sover, tjejen som sålde dom till mig sa att jag kunde ha det. Men sedan läste jag att man inte ska ha det.

JohannaEkroth
1/26/11, 4:29 PM
#10

Man kan ha dem inder kudden eller i handen eller på bröstet. Läs lite om våra 7 chakran.

Det kanske blir för mycket energier med alla stenaarna på en gång. Det sägs att man inte ska blanda så mycket, jag vet inte.

Jag är dålig på egenskaper ännu hos stenarna. Kan någon av stenarna speciellt ge dig berusnigskänslor på något sätt?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

timmelin
1/26/11, 4:40 PM
#11

Ja det måste det säkert vara, min healare sa att man kan blanda dom stenarna man behöver. Att det är viktigt att tvätta dom när man känner att det behövs.

Ska på på stenparty på måndag för att få mer information.

:)

Upp till toppen
Annons: