Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 5385 ggr
timmelin
2011-01-21 14:48

teamarbete.

Hej vill också kolla om er öppenvård på er vårdcentral jobbar på liknande sätt.

Min jobbar som ett team med sjukgymnast ( stressreducerande tekniker), arbetsterapeut ( organsisation mm) och psykolog.

Dom jobbar tillsammans bara för att mina resor inte ska bli så många till dom och att dom kan hjälpa mig med det jag behöver just då.

Och att min diagnos inte blir ett handikapp.

Annons:
coffee-girl
2011-01-21 15:17
#1

Nej, det gör de inte. Jag får fara runt på alla möjliga håll. Dvs. jag har sedan diagnosen fått ett samtal med läkaren där han frågade ut mig om droger o alkohol, och mätte och vägde mig, ett besök på labb (på en annan vårdcentral) en vecka senare, för provtagning och drogscreening. Och ett besök hos sköterskan (på det första stället)  efter ytterligare en vecka, som också mätte och vägde mig, och ställde samma frågor om droger som jag tidigare svarat på.

Jag hoppas de kommer fram till nåt, så att jag får veta om jag ska äta medicin eller jag ska klara mig utan hjälp (medicin var den enda hjälp jag kunde påräkna).

timmelin
2011-01-21 15:41
#2

O vad jobbigt för dig. Kan du inte förslå att du vill ha ett team runt omkring dig. Skulle du inte tycka att det vore betydligt bättre.

Zaphix
2011-01-21 16:02
#3

Jag har ett npf-team i mitt landsting. De har läkare, sköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster, psykologer, terapeuter och sånt. Allt på samma mottagning.

Helt perfekt alltså.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

timmelin
2011-01-21 16:51
#4

ja precis. är jätteskönt. I och för sig har jag två kontakter. en på öppen psyk när det gäller medicinering och sådant allt det andra på vc.

timmelin
2011-01-21 16:51
#5

ja precis. är jätteskönt. I och för sig har jag två kontakter. en på öppen psyk när det gäller medicinering och sådant allt det andra på vc.

coffee-girl
2011-01-22 13:55
#6