Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 3564 ggr
timmelin
2011-01-17 10:16

6:e sinne

Hej. Vet inte om jag har frågat detta tidigare, men det dök upp i huvudet på mig.

Sägs ju att barn med NPF är mer öppna och har mer ett sjätte sinne. Särskilt då flickor/kvinnor.

Jag måste säga att jag nog har det.

Och det här med telepatisk förmåga, det är jätteofta jag precis ringer till någon, den ringer till mig i samma stund jag tänker på honom/henne.

Och jag och maken tänker oftast likadant, ringer han hem ifrån jobbet för att be mig om något har jag precis fixat det.

Och vi har flera medium i släkten.  Och släkten bestod nog utav flera NPF även om dom inte fick diagnoserna.

Annons:
Svea-
2011-01-17 19:14
#1

har inga medium i släkten. men tror väl att jag känner på mig saker å ting… kalla det för vad man vill.. men äähh..jaa..

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

ekorren
2011-01-18 02:25
#2

Det sägs ju att många shamaner hos vissa folk kan ha lite speciella drag som påminner om NPF och autism mm….

Själv har jag inte något sjätte sinne, men är väldigt lyhörd för hur människor mår, stämmningar mm….fast bli jag personligt inblandad på något vis är det totalt borta….då är jag supertrög och ett blindstyre istället!

coachingtiger
2011-01-19 01:19
#3

Något sjätte sinne, i övernaturlig bemärkelse, tror jag inte alls på. Däremot borde du läsa boken "Kosten att läsa tankar" av Henrik Fexéus, som förklara rätt bra hur det kommer sig att man "känner på sig" vad någon annan tänker.

Det finns också en fortsättning på denna bok, som heter "När du gör som jag vill", och den är skriven av samma författare.

timmelin
2011-01-19 19:15
#4

hej.

Dom är bra dom böckerna. dom gillar jag

Skulle sett honom i real life nu i höstas men missade det.

coachingtiger
2011-01-20 02:21
#5

Jag har sett hand föreställning "Sinnescirkus" två gånger. En gång i december 2009 och sedan i februari förra året.

[Varulv]
2011-01-20 16:43
#6

#2 Kanske att #3 kommenterade ditt inlägg tillräckligt uttömmande, så jag behöver väl inte säga något där. Själv är jag förresten också väldigt lyhörd för "stämningar", något som egentligen (enligt bedömningskriterierna) motsäger min Asperger men inte enligt mitt sätt att se. Hur som helst så tror jag inte att just denna extravagans har med "sjätte sinnet" att göra, utan är ett resultat av "miljö" ("arv kontra miljö" du vet).

Alltmedan "sjätte sinnet" (detta, att äga förmågan att "ana vad som komma skall") enligt den teori som jag här skulle vilja framlägga, har med "arvet" att göra.

Jag tror nämligen att vissa av oss, däribland jag, kan ha en hjärna byggd på det sättet, att där finns mer eller mindre vattentäta skott mellan "medvetandet" (det vill säga jagets självuppfattning i ett närminnesperspektiv) och andra delar (vilka av medvetandet upplevs som perifera men egentligen kan vara ganska så centrala och aktiva, kognitionsmässigt). När dessa "sekundära" kognitionscentra propsar på uppmärksamhet, då finns säkert en och annan rännil som förmedlar den informationen, vilken då i medvetandet ger upphov till en "aning".

Annons:
ekorren
2011-01-22 01:10
#7

Jo det är nog mycket som är så omedvetet att man kan tro det är övernaturligt….

Såg några program på tv med han Henrik….fascinerande. Glad

Upp till toppen
Annons: