Annons:
Etikettförskola-skola-jobb-praktik
Läst 4676 ggr
VeganGeek
2011-01-18 13:39

Uppdatering OSA

Jag har fortfarande OSA på en låg- och mellanstadieskola. Jag trivs egentligen och har inte brist på arbetsuppgifter. Men den sociala biten börjar kännas väldigt påfrestande dels rent intrycksmässigt tröttar det mig. Sen är det också väldigt tröttande att spela normal 8 timmar om dagen och försöka förstå det sociala spelet som verkar pågå hela tiden.

Jag vill inte gå ner i tid eller gå tillbaka till sjukskrivning. Vet inte
riktigt vad jag skall ta mig till.

Jag har en handläggare som visserligen är trevlig men ingen jag direkt vill anförtro mig åt.

Jag har ingen vårdkontakt men remiss för ny utredning är skickad till en privat klinik Cereb AB som säger sig räkna med att kalla mig i februari/mars.

Annons:
havsvingen
2011-01-18 16:50
#1

VeganGeek! ska du på en AS utredning? får du fortsätta på

den där skolan?hjälpte din handläggaren dig till den här OSA platsen?

Är oftast i samma situation och funderar om det  är bättre

att gå ner i tid…alternativt 50% sjukskrivning om man får..

VeganGeek
2011-01-18 17:17
#2

Jepp har stått i kö för det ett bra tag nu.

Kötiden där jag bor blev mycket längre än de först sa så jag har fått remiss till en privat vårdgivare i annat landsting.

Det är min andra utredning var så tungt medicinerad under den första att läkaren som småningom satte ut eländet beskrev mig "som en liten zombie"

Jo, handläggaren på stöd&utveckling hjälpte mig att få den här platsen.

Jobbade 50% först men dagarna blev så stympade och jag orkar bara inte med FK och alla deras blanketter.

Än så länge får jag vara kvar på skolan har inte en aning vad jag skall göra sen.

[YlvaP]
2011-01-18 20:51
#3

Vad är OSA. Jag vet att det betyder Om Svar Anhålles men det tror jag inte att det betyder här.

VeganGeek
2011-01-19 00:22
#4

Offentlig Skyddad Anställning, typ kommer inte ihåg exakt.

I alla är det slags anställning man kan få i kommunal verksamhet om man varit sjukskriven länge.

[YlvaP]
2011-01-19 12:06
#5

Aha okej. :D

Upp till toppen
Annons: