Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Allmänt

Utredning klar.

2010-12-23 17:43 #0 av: timmelin

Hej. Idag fick jag svar på min utredning. Har adhd. Men egentligen ville hon ge mig dHd. men det finns ju inte så det blev en adhd.

Så nu tillhör jag dom som har diagnos, det känns skönt

Anmäl
2010-12-23 18:23 #1 av: [aspie]

Grattis Timmelin. Det känns gott förstår jag Flört

Anmäl
2010-12-23 19:07 #2 av: Zaphix

dHd? Hur menar du då?

Anmäl
2010-12-23 19:41 #3 av: LinaIsabell

Hd borde det ju bli - hyperactivity disorder. Annars översätts det ju "brist hyperaktivitetsstörning" eller dylikt.

Anmäl
2010-12-23 20:09 #4 av: LenaR

Vet fortfarande inte om man gratulerar till diagnoser, men du verkar glad, Timmelin, så jag säger Grattis! Glad

Anmäl
2010-12-24 10:20 #5 av: Lunar

Grattis.En diagnos är alltid bra att få.Det är lättare att förstå sig själv då.Har man vuxna barn så kan de lättare förstå varför livet blev som det blev och att man gjorde sitt yttersta även om det inte alltid såg ut så. Så ja jag tycker det är bra.Men det är ju inte så att man springer runt och skryter om det precis:) det är inget man urskuldar sig med heller för vi är ju inte IQ befriadeSkrattande

Anmäl
2010-12-24 13:03 #6 av: [YlvaP]

Grattis säger jag med. :D

MVH Ylva / Wai-san
Vardagsbloggen
Medarbetare på Sommar och Scrubs.

Anmäl
2010-12-24 19:45 #7 av: sighni

Bra att du är nöjd. Min läkare ansåg inte att man kunde ställa den diagnosen (som vanligt olika åsikter) annars hade jag också fått den.

Anmäl
2010-12-24 23:03 #8 av: igorflickan

Kyss God jul

Du är nu en av medlemarna i "Damptanter"

hahaha

Anmäl
2010-12-24 23:48 #9 av: Svea-

Ja grattis... för min del har det varit en lång väg att acceptera och hantera,men i dag har jag så mkt mer förståelse för mig själv och har förlåtit mig själv väldigt mkt.Och i dag kan jag förstå hur andra tänker,tycker,agerar,vilket oxå har hjälpt mig mycket.

Grattis igen..och stor kram

Anmäl
2010-12-25 09:39 #10 av: Lunar

Bra talat Svea.Precis så är det för mig med

Anmäl
2010-12-26 00:39 #11 av: Svea-

Tack Lunar!

Anmäl
2010-12-26 01:54 #12 av: [Tassy]

Grattis!

Vill skriva massa uppmuntrande kommentarer men är helt slut i huvudet pga julen och vad det innebär för en stackars aspie Foten i munnen

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.