Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 4015 ggr
Svea-
12/14/10, 4:13 PM

svammel-tråd,om allt eller ingenting

Jaha..då har jag vart på möte på FK i morse.

vart på ica å handlat middag.

tagit en kopp java med särbon.

tagit mig tid att sitta vid datan,vart mest här på detta forum,gjort ett inlägg i delade bloggen vår.

nu ska jag ta gå och göra rent och fint till mina marsvin.hoppas jag orkar bada dom,friserar två av dom å klippa klorna på dom oxå.

sen ska jag laga mat.

sen ska hundarna ha mat.

sen ska hundarna ut.

sen… ska jag sova.. å det är det jobbigaste av allt just nu.kan verkligen inte sova.

kram på er alla så länge.. dax å logga ut å fixa till mysgrisarna!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Annons:
[aspie]
12/14/10, 4:44 PM
#1

Ja du har då att göra Svea.. Kram!

Kom att tänka på en sak, Hur gör ni som går på sjukpeng eller aktivitetsstöd när det gäller julklappsköp? Köper ni inga klappar alls eller hur får ni ihop det. För min del verkar det vara lögn att klara av det om jag inte slutar att äta

Svea-
12/15/10, 2:16 PM
#2

asipe jag vet ej om jag får pengarna i tid hur mkt pengar det blir så jag vet ej hur jag ska göra alls.

jag orkar ej med sånt shit just nu så jag trycker ner huvet i sanden å väntar på bättre tider…

kram!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

zatanica
12/15/10, 4:19 PM
#3

Då svamlar jag lite, meningen är att jag ska leta artiklar om rovdjur i olika tidningar och liknande. Sedan ska jag knåpa ihopp en en medie rapport som läraren så vackert kallar den. Den ska vara på typ 10 sidor och här hamanr jag.Eller springer ett varv med dammsugaren eller liknande emellan försöken till att plugga och nåpa ihopp detta arbete så jag slipper tänka på det.

Att jag kunnde ha gjort det för länge sedan ja visst, men så här går det när man förtränger och tänker det går lika bra sedan…

zatanica
12/15/10, 8:01 PM
#4

Haha, kan inte mer än garva :) Läser en kurs på dalarnas högskola. Människan och rovdjuren mycket intressant. Det är föreläsningar varannan vecka som sänds över nätet.

Men idag sitter föreläsaren i Göteborg, läraren i sitt klassrum i Falun med några studenter. Där ska han i sin tur länka vidare allt över sverige så vi andra hör och kan vara med.

Det har funkat förr, men idag låter det som tjejen som föreläser sitter i ett stort tomt badrum eller en gigantisk bunker. Man hör typ inget. Eller jo kankse om man har ro att konsentrera sig. i vanliga fall glider jag iväg efter en timme och surfar samtidigt. Idag tog det 30 sec :)

Får inte ut mycket vettigt, sedan att hon är en statistik nörd hjälper ju inte :)

Svea-
12/17/10, 2:08 PM
#5

klarar inte av att plugga alls…  kram

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Svea-
12/20/10, 3:06 PM
#6

SVAMMEL har jag kommit på att det e ett sättför mig att hittanån form av fokus,att inte få för mkt ångest så jag ej kommeri väg osv.

som nu..om 30 min kommer taxin ska i väg till gyn med dotra.och från gyn och handla lite.från affären hem.ut med hundarna.i väg med dotra nr 2 på avslutning i kyrkan kl 18.00.hem igen.laga mat.ta ut hundarna.

och jag försovit mig i dag så jag har ej hunnit ringa viktiga samtal.

somande vid 05.00 i morse.

panik…..nu ringe mobilen ..det e fk.. å jag måste gå å klä mig..

hjälp ,,,kramm

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Annons:
Svea-
1/28/11, 5:39 PM
#7

behöver svammla av mig lite innnan jag ska ska tag i diskberget som är så stort att det blivit döpt till herbert.

herbert glor på mig med stora ögon nu när jag sitter här vid köksbordet och skriver detta inlägg.han glor så intensivt att jag skulle vilja skrika åt honom att sluta glo på mig va fan!

hur har eran vecka varit? vad ska ni göra i helgen?

här har det vart och är ett kaos.pengar?fk strular..suck..äldsta dottern frusterat arg/lessen på sin mattelärare som lämnar dubbla budskap och ändrar sig med jämna mellanrum.jag får ta och åka dit i veckan och ta ett samtal…med läraren/skolan.yngsta dottern har haft intensiv kbt-träning för sin tandläkarfobi vilket inneburit att jag hämtat henne,premedicinerat henne,hämtat henne,backat upp,tagit hand om,allt å lite till å mycket mer.i går gjorde hon en tand-op som var fruktansvärd för henne.det blev fel,fel,fel och tvång,fasthållning m.m … har vakat över henne hela natten,tröstat,hållt om,lätt massage,lyssnat,m.m. i dag är hon såklart mycket trött och har mycket ont.jag är här,gör allt å lite till.om ett par dagar ska hon åka utomlands för att hälsa på sin pappa i 3 veckor.

då ska jag börja med att SOVA ut.sen ska jag ta tag i allt och lite till som blivit grovt eftersatt pga att dotra min rymt hemmifrån,kbt-träning,op,möten med soc,skolan,läkare mfl.det har vart ren och skär överlevnad som gällt här hemma i minst 2 månader min dotra.överlevnad,ständigt ajour på det värsta tänkbara…så jag har en hel del att ta igen.måsten jag ej kan skjuta på mera.tyvärr.

och äldsta dotra som får stå i skymundan.

helgen,tvätta,packa till/med dotra,ordna med skjuts till arlanda.

måndag…hjälp…papper,papper,pappaer,räkningar,massa telesamtal…uurrkk…

men ja just det helgen först..och allra först dum disken som glor på mig innan matlagningen…uurrkk

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Ladydragon
1/28/11, 5:56 PM
#8

1# ja du det är inte så lätt att få ihop till julklappar men man får försöka hitta billiga fina saker nätet en riktigt guldgruva Skrattande sen får man ju dels pengar i november sen får man ju pengar några dagar innan julafton så det brukar lösa sig

om du skulle få sjukersättning eller liknande så är det mycket möjligt att du oxå får bostadstillägg och bostadsbidrag om du har barn

jag har haft aktivitetsersättning nu i några år samma som sjukersättning men för dom som är under 30 år 
och tja hälften av pengarna går till hyran men man får försöka att göra det bästa av situationen och snåla så gott det går

värt o tänka på att sjukersättning är alltid lite högre än socialbidrag som tur e

veckan har vart en total katastrof den förbannade jävla förnedringskassan bara bråkar har ansökt om sjukersättning och istället för att behandla ansökan så börjar man att diskutera om jag verkligen har diagnoserna speciellt ADHDn Skrikandes

Upp till toppen
Annons: