Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 5538 ggr
Lunar
2010-12-24 10:15

Barndomstiden?

Då jag gjorde min utredning ni vet så fick man ju fylla i om barndom. Som baby var jag väldigt skrikig och om inte min far körde mig i en bil så skrek jag.När han stannade vakna jag igen.Så det var bara och köra runt. Vaknade även på nätter och gallskrek som en galning.Teamet som utredde sa att det var typiskt för barn med funktionshinder att det var skrikiga som barn.

Hur var ni som helt små?

Annons:
JohannaEkroth
2010-12-24 13:02
#1

Skrikig och klängig.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[aspie]
2010-12-24 15:20
#2

Väldigt tyst och snäll enligt mamma

Svea-
2010-12-24 23:58
#3

jjaa…hhhmmm… det jag har hört är att jag var en "lätt" och glad unge som liten.

mina egna barn … har haft kolik,falsk krupp,astma,mkt infektionskänsliga och den som har samma diagnos som jag var mer än överaktiv som liten och är fortfarande.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Zaphix
2010-12-25 01:53
#4

Skrek och sov knappt nåt som spädbarn.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Lunar
2010-12-25 09:35
#5

Svea mina barn var också inf.känsliga som små.

Märkligt det där.Tack för era svar.

JohannaEkroth
2010-12-25 10:20
#6

Jag var som sagt skrikig klängig och svår. Jag hade svårt att få att sova redan då. Var öronbarn och mina öronproblem började när jag var 3 månader.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
[Varulv]
2010-12-25 22:01
#7

Vet ej hur jag var som spädbarn. Men i vagnen blev jag hysterisk när vi passerade ljudproducerande aktiviteter exvis bergsborrare och kompressosaggregat etc. (där man byggde för tunnelbanestation i söderförort till Stockholm). Var extremt ljudkänslig som barn.

Min två år yngre syster, som jag tror var autistiskt lagd, var mycket tyst och försynt - en stor iakttagare helt enkelt, och inget mer.

coffee-girl
2010-12-26 08:58
#8

Enligt mamma var jag jättesnäll tills jag var två år. Efter det blev jag "konstig och nervös" och slet ut hennes tålamod så att hon inte ville ha mig mer… Rynkar på näsan Sedan des var det fart på mig, och jag var mer vild än tam. Sprang bort i folksamlingar eller på varuhus om jag såg nåt kul, och vart sen livrädd när inte mamma var i närheten.

Däremot var jag tyst och blyg i skolan, och satt och sov på lektionerna. Intye för att jag var lat, utan tankarna virvlade iväg nån annanstans.

Honestyisdead
2010-12-26 23:57
#9

Har alltid fått aggressionsutbrott. Hade också tidigt ångest om döden och var otröstlig och okontaktbar vid mina "anfall"

[Tassy]
2010-12-27 20:38
#10

Jag var väldigt lättretad, misstolkade saker och hade missvisande kroppspråk (har det ofta än idag om jag inte tänker mig för), ger ofta intrycket av att vara sur tydligen.

Jag ville inte bli vidrörd, vägrade sova i mamma och pappas säng och så vidare.

Var tydligen kolikbarn så skrek gjorde jag därefter, dock bara på bestämda klockslag.

Redde mig bra själv, mycket självständig. Påverkades inte av grupptryck samtidigt som jag var väldigt lättlurad och lättledd - motsägelsefullt värre!

Pratade väldigt formellt och korrekt ifrån start - saknade bebisspråket.

Kröp aldrig och försökte lära mig gå, utan låg still och iakttog andra till jag var över 2 år, då reste jag mig upp och sprang när mamma vände ryggen till. Stal ett änglaspel (ni vet ett sånt som snurrar och blänker), snubblade och hackade en stjärna in till benet i ett finger. Fin karriär som gående Oskyldig

hade väldigt klumpig motorik.

krävde rutiner, annars blev jag orolig (gäller än idag!).

Var pojkflicka.

Var väldigt lättlurad med mat - när jag lärde mig att äta nya saker så brukade jag vägra första gången, men dagen efter åt jag det utan problem, för då kände jag igen smaken och konsistensen!

[Thiah]
2010-12-28 00:07
#11

Min make, som är den med bokstäver, var överaktiv och väldigt bråkig som barn och ungdom. Han hamnade fort i trubbel men detta har inte bara med hans bokstäver att göra utan även för att han flytt sitt hemland tillsammans med sin familj,

gulzebra
2010-12-28 20:55
#12

Jag var tyst och lugn. Lekte inte ens, låg hellre och tittade på fiskarna i mammas akvarie hela dagarna… Ska visst ha varit väldigt fascinerad av lampor (det sitter i än, till viss del) och mina händer också.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Upp till toppen
Annons: