Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 4858 ggr
stormar
12/16/10, 5:00 AM

Hej från Stormar

Hej alla

Först - tack för ett sjysst forum(!) som jag hittade för några dar sen när jag surfade info och frågor om Aspergers..!

Jag har ju redan presenterat mig lite i ett par trådar, men så läste jag några av de andra presentationerna här och vill säga lite mer officiellt Hej, jag med..! Glad

Jag är Viktor, 27 år, förhoppningsvis snart i utredning för Aspergers. (Remiss skickad för ca en vecka sen)
Fram till för ett par månader sen hade jag aldrig tänkt tanken att det kunde vara AS som spökade.. Jag tyckte bara det var mkt störande att jag aldrig tycks kunna skapa 'normala' relationer med människor, än mindre hålla relationer jag faktiskt skapat vid liv… Så hade jag tröttnat på att jag alltid mår dåligt om jag hamnar i fel sammanhang, med människor jag inte förstår och/eller om jag jobbar på ställen där arbetsuppgifterna inte känns motiverade / nödvändiga / uppskattade, etc…

Så jag slutade min dåvarande anställning i höstas. Det var på håret innan jag gick in i väggen.. Så började jag träffa en psykolog ett par veckor senare och vips så började han misstänka AS..
Efter ett tag började det kännas okej.. Till och med riktigt bra vissa stunder..! Det var faktiskt mest kul, utmanande och ibland avslappnande att träffa psykologen o skanna av olika delar av spektrat.. Och kände jag ju igen mig nästan i allt som jag läste om diagnosbeskrivningen på olika forum, och via det jag svarade på och läste om i olika tester, etc.

Men eftersom jag inte vet vad ev. diagnos kommer resultera i så kan jag liksom inte slappna av ändå…
Jag vill ju veta allt om alla specifika saker jag ska ta beslut om, och nu är jag i en process som kommer ta några månader till innan jag får svar..
Frustrerande!

Jaja.. För närvarande är jag iaf arbetslös och ägnar mig nog lite för mycket åt funderingar och mig själv, eller helt enkelt åt att göra ingenting…
När motivationen däremot slår till ibland så ägnar jag mig åt ett par teater- och filmprojekt som är lite löst i rullning..
Det är mitt stora intresse nämligen. Eller dvs. intresset ligger snarare i min fascination för processen som leder fram till sevärda scenkonstföreställningar (dans, musik, teater, blandat..) och filmer.. Och jag söker hela tiden efter större förståelse för hur man kan applicera särskilda principer i olika sammanhang för att ta fram sevärda produkter.

Det går rätt bra faktiskt. Tyvärr är jag inte där att jag får betalt för det än.. Har ju ingen komplett utbildning..

Men för att sammanfatta och avsluta.. Jag är vilsen allt som oftast och känner att det är väldigt positivt att jag hittat det här forumet, som känns så öppet och välkomnande..!
Jag tänker mig väl att jag inte kommer sluta vara vilsen bara för att jag iom. utredningen kommer få veta lite mer om hur det är ställt med mig.. Men jag hoppas på att jag kan få bättre förståelse, och kanske kan lära mig acceptera varför olika saker är på olika sätt… Då kanske jag inte är lika rädd för det längre..?

Varmaste kramar
Viktor

Annons:
Allamej
12/16/10, 7:10 AM
#1

Välkommen hit :) Det här är ett mysigt forum med alla olika sorters bokstäver.

Jag Heter Veronica och jag är aspie. Uppe ovanligt tidigt eftersom min första hjälpinsats kommer om mindre än en timme.

När jag kom hit var jag förvirrad men när allt föll på plats så kändes det bättre.

Men välkommen igen :) Hoppas du ska trivas

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[aspie]
12/16/10, 7:58 AM
#2

Välkommen Viktor!

Jag har oxå Aspergers. Hoppas du ska trivas här och roligt att det kommit ännu en kille hit eftersom det konstigt nog är ovanligt härFlört

stormar
12/16/10, 8:06 AM
#3

#1 och #2

Tack! Glad

Hoppas det faller på plats för mig med..!
(känns skönt att höra att det gjort det för andra i liknande situation!)

Jag tror nog jag kommer trivas… Glad

Zaphix
12/16/10, 9:12 AM
#4

Hej och välkommen. :)

Vad mycket du verkar få reds på om dig själj just nu, spännande!

Jag är ADHD'are, men har en bror med AS så försöker ta reda på så mycket som möjligt om det.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

stormar
12/16/10, 9:57 AM
#5

#4 tack! Glad

Ja, det känns som att många frågor kan få svar..!

Som sagt spännande!
Helst skulle jag väl vilja ha alla svar nu på en gång! Men det lär ju ändå ta den tid det tar.. Obestämd

timmelin
12/16/10, 12:06 PM
#6

Hej. jättekul att du också har hittat hit. vi är ena rediga coola människor här inne. och du kommer säkerligen att trivas.

hakar du upp dig på något så säg till, vi "dampisar" här inne kan ju råka säga något som vi egentligen inte menade så illa med. Skrattande

väntar på min diagnos men en ADHD är det, eventuellt AS med, men det får utredningen visa

har en son med fastställd AS.

Annons:
[Tassy]
12/16/10, 12:27 PM
#7

Hej och välkommen hit! Är också aspergare Skrattande

stormar
12/16/10, 12:53 PM
#8

#7 Tack!

#6 Tack! Det blir nog bra.. Jag är rätt bra på o gissa de flesta gångerna.. Annars säger jag ifrån och/eller frågar! Glad

[Fiction]
12/16/10, 1:53 PM
#9

*välkomnar också* Glad

tommy999
12/16/10, 2:21 PM
#10

Välkommen

HannaM
12/16/10, 4:00 PM
#11

Hej och välkommen, hoppas du kommer fortsätta trivas här!

Ylva-Li
12/16/10, 9:54 PM
#12

Hej och välkommen från ännu en aspie. :)
Fick min diagnos i somras och har precis gått igenom samma resa som du står framför nu.
Det är omväldigande och lärorikt! Jag tror aldrig jag lärt mig så mycket om mig själv, som jag gjorde under året jag väntade på utredning. Och jag fortsätter att lära känna mig själv. ;) För nu när jag vet varför, så är det lättare att acceptera och gå vidare med sig själv.

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

[Varulv]
12/16/10, 11:04 PM
#13

Också jag önskar dig välkommen hit, Stormar! En gammal aspie är jag, genom hela livet, men fick min diagnos för några år sedan. Känner mig hemma i den rollen, men har primärt min alldeles egna personlighet, vilken känns genuin. Aspergern är inte allt här i livet, men den finns, som en liten ryggsäck, ständigt närvarande, min bästa kompis kan jag nog tycka att den är, den där ryggsäcken. Ett slags siamesisk tvilling, kanske, som man allt får dras med, och gör bäst i att gilla! FlörtGlad

Annons:
stormar
12/17/10, 12:00 AM
#14

#9, #10, #11, #12, #13. Stort tack!

 Tack alla för lugnande, betryggande, fina ord som ni delar med er av!

Massa, massa kramar!
S

Upp till toppen
Annons: