Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Berättelser ur verkligheten

Djupt deprimerad - livet slocknat.

2010-12-15 17:50 #0 av: Busangardens

Sambon prata med min kontaktperson nyss. Hon kan inget göra mer än ge mig medicinering och låta mig arbeta. Prata med min personalchef om mina problem har inte kommit på tal och lär inte göra, anpassa mitt arbete lär inte ske. Allt min kontaktperson sa var "usch då". Nu står jag på egna ben.

Jag är ledsen allihoppa men här ger jag upp. Ljuset i tunneln har slocknat.

Anmäl
2010-12-15 18:23 #1 av: timmelin

svårt att veta vad man ska skriva här. för klyschan att det blir bättre känns lite stel.

vad har du för kontakter inom vården, varför låter du inte tex arbetsterapeut, psykiatriker mm prta med din chef

du har fel kontaktperson, byt!!!!!

lycka till.

Anmäl
2010-12-15 21:16 #2 av: Busangardens

Allt har löst sig.

Anmäl
2010-12-15 22:16 #3 av: Lunar

Blev helt förskräckt över dina tankar.Glad det har löst sig.Ge ALDRIG upp Busan om det känns så ska du kontakta akutpsyk.Det gjorde jag/Lycka till:)

Anmäl
2010-12-15 22:20 #4 av: Busangardens

#3 Då blir jag inlagd med tanke på hur mina tankar går och det är jag livrädd för att bli.

Anmäl
2010-12-16 11:43 #5 av: timmelin

fixa en bra psykolog, beteendevetare på en privat vårdcentral.

Jag har aldrig blivit så hjälpt som jag är nu när jag kunde göra mitt vårdval

hjälper ju inte att vara inlagd, det är i vardagen problemen måste lösas.

Anmäl
2010-12-16 14:29 #6 av: Busangardens

#5 Hur fixar man sådant? Jag har ju bara kontaktperson arbetsterapeut och boendestöd än så länge. Inte mycket till hjälp direkt kanske.

Anmäl
2010-12-16 14:49 #7 av: timmelin

prata med din primärvård.

min arbetsterapeut använder jag för kognitiva medel, hjälper hon dig med det också`?

sjukgymnast kan hjälpa dig med balal kroppskännedom mm

psykologer hjälper dig med samtal om hur du har det nu, tips och råd

jag vet att det är en djungel, min styrka i mitt handikapp är att jg blir fokuserad för att hjälpa mig själv och då tar jag reda på vad jag har rätt till, vilken hjälp som finns mm

har du en privat vårdcentral?

måste säga att dom har större förståelse för vårt handikapp oftast.

gärna bräcke diakoni om dom finns på din ort. dom är kanon.

Anmäl
2010-12-16 14:56 #8 av: Busangardens

#7Arbetsterapeuten hjälper mig rätt mycket. Sjukgymnast ska jag få. Kommer träffa sykolog i Januari när utredningen sätts igång.

Vad menas med privat vårdcentral?

Anmäl
2010-12-16 15:55 #9 av: timmelin

o dom som kom in efter vårdvalet.

Anmäl
2010-12-16 16:25 #10 av: Busangardens

#9 vårdvalet? Nu låter jag säkert inkompetent men jag är inte ett dugg insatt.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.