Annons:
Etikettadhd-add
Läst 5663 ggr
Knaprig
2010-11-04 22:28

Hår

Alltså, ok blir kanske mest för killar för rätt ovanligt  att tjejer har kort hår fast tänkte bara om det är nån annan som tycker att hår på huvet alltså är grymt störande? Brukar köra med hårklippare riktigt kort ofta just för att det blir.. alltså man känner att det är där typ men ändå inte, eller att det är där men man känner ju inget ute i själva håret. Eller är det bara jag? Kanske är en vane sak men jag har låtit det växa nu ett tag så är säkert 3cm långt nu och jag tycker det känns helt sjukt.

Annons:
Knaprig
2010-11-04 22:29
#1

Fast ibland känns det ju skönt ändå antar jag typ om man tar tag i det för då har man koll på det. Fast vad konstigt det här säkert låter :p

Zaphix
2010-11-04 22:35
#2

Är nog en vanesak kan jag tänka mig, men kan också tänka mig att det är riktigt skönt med snaggat.

Men kallt om vintern.. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Tassy]
2010-11-04 22:40
#3

ibland lessnar jag och kalar av mig håret. (Jag är tjej)

Knaprig
2010-11-04 22:42
#4

Nä. Eller bara ha mössa om det behövs. Fast jag är rätt kyltålig. Men alltså jag tycker det känns som nån sorts halverst bortdomnad grej som ligger på huvet. Tror jag tänker för mycket just nu bara.

JohannaEkroth
2010-11-04 23:12
#5

Haha, får jag skriva fast jag är tjej? Flört

Jag har långt hår, men skulle helst vilja ha kortklippt. Hatar att få det i ögonenen. Har det i tofs och jag hatar när tofsen "ramlar" fram över axeln. Hade "pottfrisyr" kort på sidorna och i nacken och längre på huvudet när jag gick i mellanstadiet. Det var såååå skönt.

Kan absolut inte med utsläppt hår. Det "känns" alldeles för mycket och tar all uppmärksamhet. Usch! SkrikandesFlörtFoten i munnen

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Knaprig
2010-11-04 23:19
#6

Jo klart ni får skriva också, tänkte mest att e ju mest killar som rakar av det mesta av håret även om en del tjejer också gör det så tänkte att det kanske ja.. vet inte hur jag tänkte faktiskt.

Men "bra" jag inte är den enda som tänker så :)

Annons:
Zaphix
2010-11-04 23:20
#7

#5: Klipp håret då? :)

Tycker faktiskt att kort hår är finare på de flesta, långt hår är oftast bara långt och tråkigt, medan är håret kortare kan man ha roligare frisyrer. :)

Fast jag sparar långt hår iofs, har aldrig haft det så tänkte testa. Men ja.. Till ADHD hör ju att vara kass på att slutföra saker, och så har det alltid varit förut. Så blir nog kort igen snart..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Mosaik02
2010-11-04 23:29
#8

jag är tjej och emellanåt när jag tröttnar så åker hårklipparen fram här och då blir det allt mellan 3-10 mm

det är så skönt att slippa borsta långt hår tvätta och hålla på o greja alltså

det negativa är folk som antingen tror att man totalt har förlorat vettet alternativt är cancersjuk suck alltså eller personalen på skolan eller fritids som säger åt en att man faktiskt är vuxen och man borde skärpa till sig

det lustigaste jag vart med om när tanterna på 50+ som stod och kände på mitt kortklippta hår dagarna i ända när jag arbetstränade och konstaterade gång på gång så mjukt det är och det känns som hår fastän det är så kort haha  Tungan ute

just nu är jag dock feg mår inget vidare psykiskt och har en förfärligt dåligt ekonomi så nu är håret riktigt långt men usch så slitet och tråkigt men jag har varken pengar eller ork att göra nåt åt det hela Rynkar på näsan dessutom avskyr jag frisörer som pesten dom tror att man är nån slags försökskanin och oavsett hur man än försöker säga hur man vill ha det så slutar det med att man ser för jävligt ut i huvet

Knaprig
2010-11-04 23:35
#9

jo det är väl fördelen med att vara kille, som dessutom tydligen passar i kort hår också sägs det fast kanske bara för att vara snäll :) Men ingen ser konstigt på en för det.

[Fiction]
2010-11-04 23:58
#10

Jag känner igen mig i det här. Visserligen har jag haft långt hår under perioder i mitt liv, men jag irriterar mig likväl på det och har därför haft det uppsatt i en hästsvans till vardags. Detta är även anledningen till att jag lite då och då beslutar mig för att kapa av en si sådär 30 cm hår och skaffa en page (fick ett sådant infall i början på sommaren och har haft en page sedan dess). Hade jag trott att jag skulle passa i ännu kortare hår än så, skulle jag dock ha rakat av mig alltsammans. Flört

[Varulv]
2010-11-05 21:23
#11

Jag har alltid tyckt att det är löjligt med hår på huvudet och i synnerhet frisyrer. Det andas ettslags fåfänga eller självgodhet är och har varit min stående uppfattning. Så för mer än tio år sedan rakade jag bort detta attribut. Och har inte ångrat mig en enda gång, utan idel känt befrielse! Och så praktiskt! Åååhhh vilken lisa!!!

SkrattandeTungan uteFlörtGlad

[YlvaP]
2010-11-05 21:31
#12

Ja ibland funderar jag på att raka bort allting för mitt tvång att tvinna håret är bara för jobbigt.

[Varulv]
2010-11-05 21:39
#13

Men, YlvaP - om du tar bort det du tvinnar - vad ska du tvinna!!?? Förvånad

Annons:
[YlvaP]
2010-11-05 21:39
#14

Ja du det vet jag inte. Har inte tänkt så långt. Oskyldig

Knaprig
2010-11-05 21:51
#15

Snören?

Alltså kom att tänka på nu att när jag va liten hade jag en kudde med en sån där tvättlapp grej på som jag alltid låg och rullade med fingrarna när jag skulle sova.

Tror aldrig jag kommit ihåg så många grejer som när jag varit här. Fast jag sitter typ hela dan och försöker komma på nåt att skriva :p eller nä inte riktigt.. bara halva kanske. Mest för att jag e så trött så jag orkar inte göra nåt annat. Plus att det känns så bra här

[YlvaP]
2010-11-06 09:34
#16

Tror inte att snören är så bra för det är liksom mysigt att pilla i håret med. Tungan ute

Jag har varit snaggad en gång i tiden. 12 år gammal. Hahahaha.

coffee-girl
2010-11-06 10:25
#17

Då får väl jag vara lite motvalls, som jag alltid - nåja, ofta iallafall - brukar vara! Flört

Jag älskar långt hår, och blir jätteledsen när det är slitet och jag måste kapa några centimeter. Det kräver mer skötsel visserligen , men så har jag ju nåt att pilla med när jag inte pillar med att skriva på internet!

För resten är det dags att beställa tid hos frissan, och ta bort de där centimetrarna  nu. Jag får trösta mig med att jag samtidigt har chans att slå två flugor i en smäll och lägga i lite rolig färg i stället för det ljusblonda jag har haft snart ett år! Kanske kolsvart frisyr a la Nemi. Jag har ju dessutom stora likheter med hennes personlighet! Tungan ute

afroace
2011-01-12 19:45
#18

Jag har alltid haft olika korta frisyrer upp till 14 års åldern(läkaren sa att jag inte kunde få långt hår)men sen började det att växa MASSOR och jag har jätte tjockt oxåSkrattandeså nu väga jag klippa det kort..färga å sånt gör jag istället.Jag tvinnar oxå håret så fort jag sitter stilla en längra stund å när jag ska sova så pillar jag med tårna(täcket emellan)så ni vet..hahahaFlört

Men kort hår på killar är ett måste för mig

Upp till toppen
Annons: