Annons:
Etikettadhd-add
Läst 3760 ggr
Casiopeia
2010-11-11 17:38

Periodare?

Kan ni också uppleva att era symtom blir bättre/värre i perioder? Jag har ibland dagar/veckor när jag tycker jag fungerar hyffsat, och sedan kommer en period då allt bara är katastrof och inget funkar- trots att jag äter medicin och borde vara rätt jämn.  Min sambo tycker det märks väldigt väl på mig, fast jag upptäcker det sällan själv fören jag är mitt inne i en riktigt kaos-period.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Annons:
[Tassy]
2010-11-11 17:40
#1

Absolut! Här svänger det som en berg och dalbana.

Musiken
2010-11-11 19:48
#2

Absolut! Nar allt flyter pa ratt hyffsat och humoret ligger pa topp sa kanner jag att jag nog nastan fungerar "som folk", medans nar det kommer motgangar eller stress sa haverar allt totalt och jag kan fundera om huvudet verkligen ar sammankopplat med resten av mig.

Zaphix
2010-11-11 22:26
#3

Nä, jag är nog alltid lika virrig, ofokuserad och hyperaktiv. Fast jag blir mindre hyperaktiv när jag har riktigt deppiga perioder, då kan jag ligga i sängen hela dagar utan att vara rastlös. Lite knepigt faktiskt.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Svea-
2010-11-12 13:44
#4

ja,,, e oxå en periodare mer eller mindre…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

coffee-girl
2010-11-12 15:09
#5

Absolut! Det beror på humöret, och vad jag har haft för uppgifter, eller väntar på uppgifter. Har jag "lagom mycket" på gång, blir jag stabilare, och allt flyter lättare. Har jag ingenting, eller för mycket/fel sorts stress så blir min ADHD mycket sämre!

LinaIsabell
2010-11-12 15:33
#6

Så är det för mig också. Om jag inte är "socialt mätt" fungerar jag bättre med andra människor.

Annons:
timmelin
2010-11-12 16:29
#7

o herregud, är kan jag skriva under med tre dubbla streck.

känner igen mig totalt.

Skrattande

Panzer
2010-11-12 21:52
#8

Hur stress kan motivera vissa människor är för mig mkt. märkligt. Själv så totalhavererar skallen på mig när trycket ökar och den mentala dimman blir total med ångestkänslor som följd. Hatar känslan av att inte kunna hantera vissa situationer.

timmelin
2010-11-13 21:59
#9

Ja där skriver du något väldigt intressant panzer.

Livet kan vara i total kaos ( är ju oftast det Glad). Men då blir jag manisk är jag ju för det mesta ändå. men lite mera haha

Och särskilt om det har med mina barn att göra. Är ju värsta lejoninnan Flört

Då går internet varmt och jag ringer om fixar och sånt.

Men kan jag inte påverka situationen så mår jag skitdåligt. Irritabel och livet går totalt minut för minut typ mellan himmel och helvete.

Så jag måste fixa och så för att kunna må bra.

Casiopeia
2010-11-14 12:18
#10

#9 Sån är jag med, måste ha något på gång och lite action annars mår jag skit, stillastående och enformighet i livet är det värsta jag vet.  Sen är det ju en fin balansgång, för det blir ju lätt för mycket och då mår jag heller inte bra.

#8 tror man kan skilja mellan positiv och negativ stress. Lite lagom stress gör ju bara att man kommer upp i varv, får energi och blir mer effektiv- det är positiv stress. Negativ stress är den som man blir sjuk av, när det blir så mycket att man inte hinner varva ner mellan varven, och tappar kontrollen. För mig går det väldigt fort över styr och blir negativ stress och då totalhavererar min skalle också och allt blir bara kaos.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Piggelinsdream
2012-06-15 01:36
#11
Upp till toppen
Annons: