Annons:
Etikettförskola-skola-jobb-praktik
Läst 2223 ggr
Jenny7744
2009-11-06 22:56

Känner mig lite ledsen...

Var på möte med förskolan idag för min son som är 3 år o har ADHD.

De hade gjort en intervju med honom om vad han tycker om olika saker på förskolan.

vad han tycker om samlingen: går väl bra, jobbigt för det är konstigt med min hjärna.

vad han tycker om att leka inne: inte kul, får ont i magen, måste tänka.

Min älskade lilla kille!

Annons:
Svea-
2009-11-06 23:03
#1

Lille gosegubben då.Så liten å ändå så väldigt väldigt klok.Jag förstår hur du känner dig som mamma,har vart med om likande med min dotter.En bit av ens hjärta ryks ur kroppen på en när ens barn uttrycker sig så tydligt & klart.

Kram till lill-killen & till en superbra mamma!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Jenny7744
2009-11-06 23:13
#2

#1 Tack det värmer!!  Glad

Svea-
2009-11-06 23:21
#3

Ja..så lite så..Kunde jag trolla så hade våra små älskade barn aldrig fått lida.Kram på er.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

CatharinaEngberg
2011-12-18 21:38
#4

En dag tittade jag länge länge på min dotter och fick nog lite tårar i ögonen då jag sa "vad jag tycker om dig!". Och då sa hon: "Hur kan du tycka om mig?". Hon har AD/HD. När man hör nåt sådant får man många saker att grubbla på. Jag säger varje dag att jag älskar mina barn. Men just när jag sa detta så var det precis som om hon verkligen förstod.

sanso
2011-12-22 10:55
#5

Förstår helt känslan.

Jag hämtade min dotter från förskolan en dag och märkte att hon var ovanligt nedstämd. Jag frågade henne vad det var och hon sa - (sitt namn) kan inte amband. Mina tårar rann och jag försökte dölja dem och uppmuntra henne och sa att hon kan visst, honbehöver bara lite tid. Hon var 2,5år och borde vara i JAG KAN åldern men var så medveten om sitt nederlag. Jag tog upp detta med förskolan och det visade sig att hon suttit och jobbat med ett pärlarmband i 3 dagar och att det tog sådan tid för att hon ibland drog i fel ände och råkade dra av pärlorna i stället och fick hela tiden börja om från början. Just den dagen hon var ledsen hade hennes bästa kompis börjat på ett armband och blivit färdig på samma dag.

Våra barn kan verka ofokuserade och ha svårt att förstå saker, men jag upplever ofta att de faktiskt har en kunskap om sig själva som andra barn saknar samt att de tänker mer på djupet än på brädden och ofta kan utrycka sig väldigt klokt om man tar sig tiden till att lyssna. Mina barn har gett mig en möjlighet att se världen ur ett annat perspektiv och att allt inte är svart eller vitt och inte heller så fyrkantigt som livet ibland ter sig.

Min dotter är idag 10år och fick sin ADHD-diagnos för snart 4år sedan.

Hennes lillebror är 8år och vi har precis påbörjat en utredning på honom, med frågeställning AD(H)D samt AS.

Kram

CatharinaEngberg
2011-12-23 10:36
#6

Helt rätt det du säger. Fick en tanke om detta med armbandet. När man jobbar med barn som har dessa svårigheter så måste man försöka komma på små hjälpmedel. Man måste tänka lite kreativt. Oftast är det väldigt simpla saker som kan hjälpa mycket.

Om jag hade varit på hennes förskola så hade jag nog fäst pärlorna någon gång efter hand så att inte ALLA pärlor hela tiden trillat av. På så sätt hade hon inte varit tvungen att börja om från början hela tiden.

Annons:
Niklas
2011-12-25 10:44
#7

#0: Går han i en mindre förskolegrupp eller är det en vanlig?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: