Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1274 ggr
Emaljoh4
7/11/09, 8:12 PM

Olika vuxna...

det är väldigt skillnad på vuxna från vuxna.. Precis som det är från ungdom till ungdom..
Men jag syftar mest på det här med regler och gränser.. Alla vuxna jag har träffat har inte sagt åt mig, även om jag har gjort fel..

Det har aldrig kommit fram en vuxen till mig när jag har fört oväsen på stan och frågat snällt om jag kan sluta..
Ingen har sagt nåt överhuvudtaget.. VARFÖR är det ingen som gör det?

Är det ingen som vågar göra det?
Eller så är alla vuxna så avtrubbade av dagens ungdomar så att de tror att det inte hjälper..
Jag skulle nog inte tagit illa upp…

Bara man pratade som en mogen, sansad, trevlig vuxen. Och inte nån kärring attityd som "har du nåt problem eller?".. Det är synd att ingen (vågar?) säga nåt åt mig, så att jag har nån chans att "komma tillbaks till jorden"…

Jag är ju inte så farlig eller? Sen förstår jag att visa vuxna kan tycka att det är skrämmande att gå fram till en okänd människa som springer runt som en galning och skriker.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
Zaphix
7/11/09, 9:51 PM
#1

Jag tror inte det är det att folk inte vågar. Jag tror mest det är att okänt folk inte bryr sig om ifall du för oväsen och springer runt.

Jag hade inte sagt till dig, du får göra vad du vill. Vill du fara runt som en tok och skrika, så visst.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

LenaR
7/14/09, 2:13 AM
#2

Det är väl lika illa vare sej vuxna inte bryr sej eller inte vågar. Lika sorgligt bådadera.

Jag ska inte spela helgon, jag säger inte till alla gånger jag heller tyvärr, när jag ser stökiga ungdomar.  Det beror på situationen. Men när jag säger ifrån tror jag att jag brukar vara snäll…

Om jag träffar på dej, Malin, när du springer omkring och tjoar, så hoppas jag att jag kan "plocka ner dej på jorden"!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

elyse
7/14/09, 2:20 AM
#3

Det hör till utvecklingen av den svenska kulturen. För några årtionden sedan var det helt korrekt att säga till andras barn medan man nu knappt tar tag i sina egna. Idag får alla sköta sig själva och därmed lära av sina misstag. Är man allför stökig kanske någon ringer polisen, för indirekt tror jag allt fler är villiga att ingripa istället för att gå fram till personen i fråga. Och herregud, själv skulle jag aldrig våga säga till en stökig person - man kan ju få stryk till den grad att man kanske inte överlever - det är ett farligt samhälle vi lever i. Om du #0 är stökig kanske folk misstänker att du går på droger och är väldigt oberäknelig?

Emaljoh4
7/14/09, 10:20 AM
#4

#2 Beror ju på hur folk är tycker jag.. alltså den stökiga personen.

#3 Jag, droger!? HAHAHHAA!!!!! Vore Ahlgrens bilar isåfall! Flört

Men det är ju typ kränkande om folk ringer polisen och de typ "sluta med det där" …. Skrikandes Vilka glädjedödare… Rent spontant skulle jag vilja sääga "eeeeeeeeera duuumma dumma glädjedödare!!!!" och springa därifrån!…

Men har polisen verkligen rätt att säga åt någon som är glad? Kan de inte inse att man kan ha roligt(!!!!) även om man är nykter??

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[aspie]
7/14/09, 11:14 AM
#5

Malin, man kan tydligen inte ha roligt utan alkohol. En gång för länge sedan var vi några tjejer på jobbet som hade fest och skullle ut på krogen.

Jag hade lovat tjejerna att vara fyllechaffis så jag var spik nykter. Vi hade så himla kul och jag minna jag sprallade runt och skrattade som om jag vore onykter jag oxå.

Till saken då, när vi kom till krogen fick alla utom jag gå in. Skälet vakten angav var att jag var FÖR FULL Förvånad Det gick absolut inte att övertyga honom om att jag var den enda som var nykter.

Hade han varit nykter själv, så kunde han bara luktat på min andedräkt för att känna jag inte luktade alkoholTungan ute

Emaljoh4
7/14/09, 11:31 AM
#6

#5 ahhaha! ;) Det låter som jag! ;) Jag verkar alltid vara mest ääven om jag är 200% nykter! ;D

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
[aspie]
7/14/09, 11:42 AM
#7

Tja, varför ska man dricka alkohol om man kan ha lika roligt utan Flört

Emaljoh4
7/14/09, 11:47 AM
#8

Lika? Jag har roligast av ALLA!!!!!!!!!!! Skrattande För jag är en grym Evert!!!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[aspie]
7/14/09, 1:45 PM
#9

Då är väl jag en grym "Otto" eller "Olivia" då Flört

Emaljoh4
7/14/09, 3:03 PM
#10

hhmmm Obestämd

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[aspie]
7/14/09, 3:47 PM
#11

Vaddå hmmmm Obestämd

Emaljoh4
7/14/09, 5:10 PM
#12

#11hmmmmmmmmmmmmmmm ObestämdFlört Vet inte… Everts hjärna jobbar..

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

elyse
7/14/09, 5:43 PM
#13

#4 Jag vet ju inte hur du beter dig. Att vara stökig och ha roligt kan både höra ihop och vara skilda saker. Inte behöver man vara påverkad för att ha roligt, men alla har ju en norm för vad som är acceptabelt/normalt beteende och går man utanför den så kan man bli dåligt behandlad. Det får nog alla uppleva, att man går utanför andras normer.

Annons:
[Pappsing]
6/11/12, 6:51 PM
#14

Folk tycker kanske det är bekvämare att se på, prata skit om dig…än att gå fram och säga till dig…

Caf_Roy
6/11/12, 7:15 PM
#15

Jag brukar väldigt vänligt be folk som tex röker i trappan med tak och väggar till tunnelbanan eller precis utanför en dörr att snälla flytta sig så det går att undvika röken. Ungefär en av tre säger att det inte finns någon lag som hindrar dom och en av tre blir direkt otrevliga. Ungefär var tredje visar respekt och flyttar sig några meter.

Det här är nog en ganska vanlig fördelning vilket troligtvis avskräckt de flesta från att interagera med andra människor. Tyvärr.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

[Varulv]
6/11/12, 7:44 PM
#16

Jag brukar inte dra mig för att säga till, om jag "ramlar på" ett ungdomligt beteende som jag spontant bedömer falla utanför ramarna (samhällets normer). Nästan alltid har jag fått gehör. Ofa ett artigt ursäktande men visst - ibland lite moloket, småhatiskt backande sådär…

Upp till toppen
Annons: