Annons:
Etiketttvångssyndrom-ocd
Läst 2395 ggr
[YlvaP]
6/23/09, 12:27 PM

Ökat tvättande :(

Usch jag har kommit in i en period där jag bara tvättar mitt ansikte och det är skitjobbigt för jag hatar att vara fettig. och känner att det är på näsna och underögonen och hakan och pannan bara är fettiga och hur glasögonen åker ner längst näsan.

Jobbigt värre. Hatar när jag blir sån. Sen blir det en massa i köket med. Alla redskapen och trasor och svampar måste jag skrubba rent för hand.

Jag vill inte.

Annons:
HannaM
6/23/09, 1:59 PM
#1

Usch, det låter inte kul du, hoppas perioden går över snabbt. Kram!

[YlvaP]
6/23/09, 2:50 PM
#2

Tack det hoppas jag med

[YlvaP]
6/23/09, 3:21 PM
#3

Idag har jag redan tvättat mig 7 gånger och det är en ökning sen igår. Då var det typ 3-4 gånger.

HannaM
6/23/09, 3:24 PM
#4

Har du koll på hur länge det brukar hålla i själv?

[YlvaP]
6/23/09, 3:41 PM
#5

nä har inte tänkt på det förut. Det var först när min psykiatriker nämnde det som jag har börjat tänka på det.

snurro89
6/24/09, 2:55 AM
#6

Rynkar på näsan jobbigt lycka till i framtiden

Annons:
tommy999
7/24/09, 1:56 PM
#7

Näsfett är bra. Det brukade jag, och många andra fotografer använda när vi fixade till smårepor på negativen! Prova att bestämma dig för att bara tvätta dig max 5 ggr i morgon, och de andra gångerna när du känner behovet, så torkar du bara med en handduk el. liknande. Dedan minskar du hela tiden tvättandet var annan el, var tredje dag. Sedan kan du säkert få några små tunna kuddar hos optikern som du kan sätta på glasögonen, så att de inte glider ner.

Fighter
7/25/09, 2:20 AM
#8

Jag känner med dig och vet hur det är av egen erfarenhet genom vår son och hans tvångshandlingar. Det finns ingen genväg ut ur detta men med järnvilja och stöd fixar du det.

Bra råd av #7.

Kämpa på och lycka till!!

[YlvaP]
7/25/09, 8:19 AM
#9

Tack för era värmande inlägg. Kunde inte svara via mobilen #7 för då stängs allt av bara.

Det har faktiskt gått bra med tvättandet. Jag kom visserligen på att jag kan använda våtservetter då jag inte kommer åt vatten och tvål. Men dessa har hag inte kunnat eller orkat tvätta mig. Har haft ont och annat att tänka på. I torsdgs drogs en tand ut. Ont och helt slut. I fradags så opereradet jag ena handen. Ont och illamånde. Sov mest. Nu kommer att våtservetterna att användeás mera. Nu är jag tvubgen att sluta med medicinen som hjälpt mig att hålla tillbaka lite av tvättandet. Rynkar på näsan

JohannaEkroth
7/25/09, 2:43 PM
#10

#9 Varför måste du sluta med den mitt i perioden. Det låter inget kul. *kram*

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[YlvaP]
7/25/09, 6:48 PM
#11

Jag får så många biverkningar när jag får andra mediciner mot smärta och vill inte ta dom mera. Läkaren är på semster så jag kan inte ringa och få något annat.

JohannaEkroth
7/26/09, 12:00 AM
#12

Men hmm, det skulle jag säga är ganska akut, och akutläkare måste alla VC ha.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[YlvaP]
7/26/09, 2:26 PM
#13

JO det finns det säkert… men vågar inte ringa dit.

Annons:
Upp till toppen
Annons: