Annons:
Etiketttvångssyndrom-ocd
Läst 2621 ggr
[YlvaP]
2009-05-20 17:11

Min dag

Jag tycker att den timme som jag är hos psykiatriern är så skön fast jag kanske är lite neråt emellanåt. Men dessa samtal är något jag faktiskt ser fram emot.

Idag pratade vi lite mera om AS eftersom det inte blev något vidare när jag ringde. Hon hajade inte mig och jag var uppe och klättrade.

Sen pratade vi om mina konstiga tvångssaker. Lite roligt blev det iaf. Det där med att jag har stökigt i mitt (vårat) sovrum men jag måste ju ha kläderna på golvet för det är där ifrån jag klär på mig i en viss ordning och med mycket jag gör. Saker som jag inte har tänkt på förrän idag.

Fick en ny medicin för nattsömnen, Triptyl heter den visst. Ataraxen funkade inte på mig så jag skall ta denna varje kväll nu. Kanske jag slipper alla mina tankar så att jag kan somna.

Efter samtalet var det nästa möte med AMS. Jag vågade mig dit för annars brukar jag avboka och det dröjer flera månader innan jag går dit igen. Men jag skulle bli kopplad till någon vägledare(?) som skulle hjälpa mig att få ett jobb som passar mig.

Annons:
[YlvaP]
2009-05-20 19:54
#1

Inga som orkar skriva? Rynkar på näsan

Mysan59
2009-05-20 20:14
#2

Nej… Jag var inne och kikade och skulle skriva nånting, men det blev totaltstopp! Förra gången jag kikade in här alltså…

Jag är helt mosig i hjärnan just nu Glad

Men jag kramar om dig så länge… :big hug:

[YlvaP]
2009-05-20 20:15
#3

Ja såna dagar får jag också. Blir liksom stopp i huvudet.

Tack för kramen.

Fighter
2009-05-20 20:35
#4

Hej.

Är mamma till en kille med tvångstankar. Känner igen det där med kläder på golvet. Småler. Det viktiga är att man har det så att livet fungerar.Han äter medicin både mot ADHD och tvångstankar nu så bekymren är inte längre lika stora. Men ett visst mönster ser vi som känner honom att han har för vissa saker.

Hoppas verkligen att det löser sig med jobb för det tror jag är viktigt. Att man har något att kämpa för.

Kramar

[YlvaP]
2009-05-20 20:40
#5

Tackar Fighter. Mina tvångstankar har jag liksom inte tänkt så mycket på och jag är ju hemma mest hela tiden så ingen märker ju det.

Jag hoppas verkligen att den där vägledaren är bra. Men jag kommer säkert få frågan om vad jag är intresserad av och den kan jag liksom inte svara på. Gillar några saker men jag tror inte att jag kan jobba med sånt för jag har ju ingen utbildning.

Svea-
2009-05-20 23:23
#6

har oxå mos i hjärnan eft mina möten i dag..å msåten å ta tag i här i kväll / natt..

pust,,,,kram i alla fall..

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Annons:
[aspie]
2009-05-21 08:59
#7

Trippel, har du svåra tvång, typ OCD eller mät det mindre av både tankar och handlingar?

Jag har ju oxå tvångs tanklar och handlingar i olika svårighetsgrad i olika perioder.Men jag har ännu inte pratat med min psykolog om detta. Har liksom glömt bort det konstigt nog.

[YlvaP]
2009-05-21 11:02
#8

Svea: Ja man blir rätt mosig av alla möten. Kramar.

aspie: Jag vet inte riktigt utan på första samtalet berättade jag om hur noga jag ville ha det med vissa saker fast resten av huset kunde se ut som ett bomdnedslag.

Har inte berättat om min aknäppa tankar som jag INTE utför. Jag har vissar rutiner som hon kallade det och sånt har jag typ alltid gjort och om jag inte gör i den ordningen blir jag klumpig och tappar koncentrationen och på jobbet glömmer jag bort kassakoder och får typ en blackout. Hon är alltid mystik när hon nämner något. Blir så förbannat nyfiken på vad hon menar. :D

Niklas
2009-05-21 11:04
#9

#8: Kan du inte fråga när hon blir "mystisk"? Det är kanske inte avsiktligt även om psykologer har en förmåga att inte alltid säga saker rätt ut.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[YlvaP]
2009-05-21 11:16
#10

Tja det skulle jag kunna göra men jag kan inte. Eller rättare sagt vågar inte.

Niklas
2009-05-21 11:21
#11

Okej, då är det förstås svårare.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[YlvaP]
2009-05-21 11:25
#12

Ja det blir det för då spekulerar jag bara eller ställer en massa frågor här. :p Gömmer mig bakom skärmen istället.

Niklas
2009-05-21 12:24
#13

#12: Vad är det som oroar dig med att ställa frågor till psykiatrikern?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[aspie]
2009-05-21 13:12
#14

#8 Ja så där är det med mig oxå. Ser hur min psykolog eller läkare börjar se mysko ut och då funderar jag på vad sjutton de märkt för konstigt m,en mig nu då. Men inte frågar jag heller varför. Kanske ska göra det nästa gång. Frågan är väl om man får ett ärligt rakt svar tillbaka eller om de försöker smita undan med sina misstankarObestämd?

[YlvaP]
2009-05-21 13:24
#15

#13 Jag är rädd för att bli avvisad eller hur jag skall uttrycka mig. Det gäller inte bara hos henne utan med allt. Vill inte att någon skall tycka illa om mig.

Niklas
2009-05-21 14:19
#16

#15: Tror du att hon kommer att tycka illa om dig ifall du ställer frågor om det du undrar?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[YlvaP]
2009-05-21 17:10
#17

Man vet ju aldrig. Såna tankar är vad jag har. Gråter

Mina barn får lida mycket pga det. Dom vill så gärna gå hem till andra eller hem till oss men jag vågar inte fråga. Väntar på att dom skall fråga mig. Ibland tar jag mod till mig och frågar, för barnens skull.

Niklas
2009-05-21 17:13
#18

#17: Om en psykiatriker tycker illa om patienter som ställer frågor vore det en klart olämplig person för ett sånt yrke. Ställer du vänliga ärliga frågor är jag säker på att hon inte kommer att ycka illa om dig. Däremot kan jag inte garantera att du får bra svar. Glad


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[YlvaP]
2009-05-21 17:16
#19

Det är ju sant men som sagt jag har svårt att styra över mina tankar. Men hon är jättebra annars. Hon kanske inte vill säga för mycket inför utredningen.

Niklas
2009-05-21 18:44
#20

#19: Jag tycker att det är helt okej om hon inte vill säga saker, men då svarar hon nog det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: