Annons:
Etikettnpf-tester
Läst 11793 ggr
[aspie]
2/21/09, 11:10 AM

Anlagstest/persontypstest

Här har ni en sida där ni kan göra ett "persontypstest" och därifrån gå vidare och se vilket yrke ni bäst skulle passa till. Dessutom tror jag det kan finnas mycket annat intressant här för många.

Detta test ska vara helt ok och inte vara något skräp enligt min handledare.

Även på detta test framkom det att jag är en mycket känslig människa. Minns bara inte vilka yrken jag passade bäst med.

http://jobsafari.se/

Annons:
[aspie]
2/21/09, 3:29 PM
#1

Så här blev mitt resultat:

Din persontypkod: INFP
"Fokus på att skapa samförstånd och gemensamma värden"

INFP-typer är ofta lojala, nyfikna och idealistiska personer som tycker om att undersöka och blotta det som ligger under ytan hos sig själva och andra. Deras talang ligger i att hjälpa andra människor med att förtydliga förhållanden, värden och identitet. Då deras inre värden och övertygelser i hög grad styr allt vad de gör i livet, är det viktigt att de sysslar med något som är meningsfullt och betydelsefullt för dem.

För INFP-typer är det viktigt, att organisationen eller företaget har en lösare struktur med få regler. Ofta hittar man INFP-typer i jobb där de kan använda sin talang till att hjälpa andra människor med att förtydliga förhållanden, värden och identitet. Därför finns de ofta i befattningar där de kan vara med och främja den personliga utvecklingen och tillväxten hos andra människor. Oftast hittas de inom:

Följande kända personer har persontypen INFP: Albert Schweitzer, Prinsesse Diana, Aldous Huxley

solo
2/21/09, 4:55 PM
#2

Persontypstest

Din persontypkod: ISTJ
"Fokus på fakta, detaljer och resultat"

ISTJ-typer är ofta lugna, seriösa och ansvarsfulla personer, som gillar koncentration och noggrannhet. Deras talang kommer till sin rätt inom administration, systematik och planering. De är ofta mycket lojala och värdesätter traditioner och strukturer. De har behov av trygghet och stabilitet för att kunna fungera optimalt. De är praktiska ordningsmänniskor som vill ha kontroll på tillvaron genom planering och strukturer.

För ISTJ-typer är det viktigt att organisationen eller företaget är strukturerat och välorganiserat. Om det ofta sker förändringar kring en ISTJ-typ, kan det ge upphov till stress och frustration, vilket i sin tur innebär nedsatt arbetsglädje. Dessa typer fungerar oftast bäst i byråkratiska organisationer och hittar snabbt en roll som passar dem, antingen som chef eller Medarbetare. Man hittar dem oftast inom:

Följande kända personer har persontypen ISTJ: Harry Truman, Dronning Elizabeth II, Warren Buffet

Tycker det stämmer ganska bra på mig.

//S

HannaM
2/21/09, 11:48 PM
#3

Usch, var alldeles för svårt, säkert hälften av frågorna ville jag ta båda alternativen då dom stämde lika bra och en del stämde inget. Sen var det svårt också, det där med ordning tillexempel, jag gillar det inte men vet att jag behöver det, vad svarar man då?

[Tassy]
2/22/09, 2:47 AM
#4

Din persontypkod: ISFP
"Fokuserar på att ta hand om andra människor"

ISFP-typer är ofta lugna, praktiska och känsliga personer, som tilltalas av harmoni och estetik. Deras talang ligger i att kunna kombinera, variera och improvisera. Då de som personer har ett mycket rikt och värdefullt inre känsloliv, betyder det mycket för dem att de sysslar med något som de uppfattar som meningsfullt och betydelsefullt. De föredrar oftast lösa strukturer, så att de kan använda sin talang till att välja rätt handlingssätt för varje situation.

För ISTP-typer är det viktigt, att organisationen eller företaget har en lösare struktur med få regler. Samtidigt är det viktigt att det finns ett fokus på medarbetarutveckling, och att arbetsplatsen är estetiskt tilltalande.Ofta hittar man ISFP-personer i arbeten där de kan använda sin talang till att variera, kombinera och improvisera sina ansträngningar för att ta hand om andra. Därför hittar man dem oftast i befattningar där de personligen kan göra något för andra människor, eller inom konsthantverk där de t.ex. kan sitta i ensamhet och arbeta koncentrerat. Oftast hittas de inom:

* sjukvården
* personlig service
* kontorsarbete
* hantverk
* undervisning

Följande kända personer har persontypen ISFP: Steven Spielberg, Barbra Streisand, Mozart

Tyckte det stämde bitvis, men inte helt.

ananas81
2/23/09, 8:58 PM
#5

Persontypkod: INTP

Fokus på logisk-intellektuell insikt i problematik

Vi är logiska, nyfikna och eftertänksamma personer som vill fördjupa oss i ideér,

sammanhang och abstrakt tänkande. talangen är att hitta de underliggande sammanhangen till själva kärnan. Kan verka världsfrånvända och frånvarande för andra typer…

viktigt att jobba med en lös struktur med få regler…..

*vetenskap

*sociologi

*arkitektur

*it-branschen

*ingenjörsarbete

*medicin

Kända personer med persontypen INTP: Albert Einstein, Charles Darwin, Marie Curie.

Det här är förmodligen jag då….Är väl därför att inte yrket jag har nu passar så braSkrikandes

Svea-
4/28/09, 3:20 PM
#6

Persontypstest
Din persontypkod: INFJ

"Fokus på att skapa insikt och starka värden"

INFJ-typer är ofta insiktsfulla, noggranna och principfasta personer som tycker om att hjälpa andra att uppfylla sina behov och önskningar. Deras talang är framför allt att utveckla och vägleda andra. De har ofta en stark känsla för vad det handlar om, innan andra omkring dem insett det. Därför är de duktiga på att hjälpa andra med deras personliga tillväxt. Den inre världen av visioner och idéer är ofta deras favoritområde och de kan därför verka komplexa och svåra för andra att förstå.

För INFJ-typer är det viktigt att organisationen eller företaget är strukturerat och någorlunda välorganiserat, så att de kan bygga upp en harmonisk arbetsmiljö omkring sig. Denna typ behöver lugn och ro omkring sig så att det finns möjlighet att reflektera. Ofta hittar man INFJ:er i jobb där de kan använda sin talang till att skapa insikt och samtidigt utveckla och vägleda andra. Därför finns de ofta i positioner där de har möjlighet att använda sin kreativitet i samband med utveckling av människors potential. Oftast hittas de inom:

* undervisning Se jobbannonser
* språk Se jobbannonser
* konst Se jobbannonser
* myndigheter Se jobbannonser
* arkitektur Se jobbannonser
* medicin Se jobbannonser
* psykologi Se jobbannonser
* marknadsföring Se jobbannonser

Följande kända personer har persontypen INFJ: Mohandas Gandhi, Eleanor Roosevelt, C.G. Jung

jajaja.. tar detta med en nypa salt…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Annons:
Svea-
4/28/09, 3:21 PM
#7

ingen som fått samma va?,,,

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Mysan59
4/28/09, 4:44 PM
#8

Din persontypkod: ENFP

"Fokus på att undersöka alla möjligheter"

ENFP-typer är ofta kreativa, dynamiska och inspirerande personer som tycker om att hjälpa andra människor med att ta fram deras potential och resurser. Deras talang ligger i att kunna upptäcka den djupare meningen, finna sanningen och motivera andra. För dem finns det en mening och betydelse i varje handling som sker omkring dem, något som andra kan tycka vara besynnerligt och oförståeligt.

För ENFP-typer är det därför viktigt att organisationen eller företaget är obyråkratiskt så att det finns möjlighet till snabb handling. Ofta hittar man ENFP-personer i jobb där de kan använda sin talang till att undersöka alla möjligheter och motivera andra. Därför hittar man dem ofta i befattningar där de kan arbeta med människor och vara med att främja deras personliga utveckling och tillväxt, så att dessa människor hittar sina resurser och potential. Oftast hittas de inom:

* undervisning Se jobbannonser
* försäljning Se jobbannonser
* psykologi Se jobbannonser
* journalistik Se jobbannonser
* skribentverksamhet Se jobbannonser
* socialforskning Se jobbannonser
* konst Se jobbannonser
* underhållningsbranschen Se jobbannonser
* musik Se jobbannonser
* PR Se jobbannonser

Mysan59
4/28/09, 4:44 PM
#9

#7 Nej, det verkar inte så…

Froddel
4/28/09, 6:34 PM
#10

Så här blev det för mig, och det stämmer faktiskt väldigt braGlad!

Din persontypkod: ISFJ
"Fokus på att prioritera uppgifter beroende på personliga behov"

ISFJ-typer är ofta privata, lojala och omsorgsfulla personer, som verkar anspråkslösa och naturliga. Deras talang är framför allt att se till att allt är i ordning, så att andra omkring dem kan nå sina mål. Oftast erbjuder de sig själva att hjälpa andra när de märker att de behöver hjälp. De är oftast bättre på att uppfatta andras behov än sina egna. De är ofta vänliga och förstående personer, som försöker att undvika konfrontationer och konflikter.

För ISFJ-typer är det viktigt att organisationen eller företaget är strukturerat och välorganiserat, så att de kan skapa trygga ramar för att kunna utföra arbetet. Man hittar därför oftast denna typ i hierarkiska organisationer. Ofta hittar man ISFJ-personer i jobb där de har användning för sin lojalitet, respekt för traditioner och förmåga att stödja andra personer. Ofta är de sysselsatta inom:

Följande kända personer har persontypen ISFJ: Mother Teresa, Jimmy Stewart, Tsar Nicholas II

Mysan59
4/28/09, 7:12 PM
#11

Jag måste ha gjort nåt fel, för jag tycker inte att det stämmer så bra. Speciellt inte dom där yrkena…

siennasmams
4/28/09, 9:14 PM
#12

# 8

jag fick oxå detta resultat, men jag kände mig mest hit-och-dit - all over the place, liksom…
*garvar*

Mysan59
4/28/09, 9:22 PM
Annons:
Ove-D
5/24/13, 6:05 PM
#14

Hm… Gjorde testet med resultatet: 

Jag är extrovert och känslig.

  • Social

  • Pratar mycket

  • När de pratar är det inte alltid helt genomtänkt

  • Pratar för att kunna fundera

  • Har ofta ett mycket aktivt kroppsspråk

  • Fakta

  • Detaljer

  • Hur saker och ting är här och nu

  • Mest praktiskt

  • Fokuserar på de fem sinnena

  • Sympatiserar

  • Mer subjektiv

  • Lägger vikt vid mänskliga behov och värden

  • Ser på de mänskliga relationerna

  • Planering

  • Fokuserar på beslut

  • Vill gärna se snabba resultat

  • Vill avsluta en uppgift innan de påbörjar en ny

  • Vill skapa system och ha kontroll

Men OCKSÅ

  • Spontanitet
  • Fokuserar på information
  • Vill gärna hålla alla möjligheter öppna
  • Vill gärna växla mellan olika uppgifter
  • Vill ge utrymme åt nya möjligheter
bfee
5/25/13, 11:59 PM
#15

Vart tog rätt länk vägen? Den i trådstart länkar ju bara till jobbsafaris jobbsajt.

JohannaEkroth
5/26/13, 12:15 AM
#16

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

bfee
5/26/13, 12:22 AM
#17

Höstlegenden: Absolut :) Tackar!

JohannaEkroth
5/26/13, 12:43 AM
#18

bfee- Så lite så! 🙂

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Upp till toppen
Annons: