Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1380 ggr
walma10
3/26/11, 6:36 PM

adhd och psykiska problem

Hej. Jag bor i Finland.  Jag har en dotter som har ADHD och psykiska problem. Hon fyller om 1 månad 16 år. Gud vilka problem det varit och är. Hon har stannat kvar på klass 8 och går om den nu för att hon skolkade så mycket.

Vet nån hur unga tänker på sex när de har ADHD och psykiskt.

Sen har min dotter jättestora rädslor angående mig att det ska hända mig något när jag är på jobb och hon i skolan. har nån någo liknande fall?

Ni hittar mig också på facebook med namnet kisse.

Väntar på svar.

Annons:
vildvild
3/26/11, 6:51 PM
#1

Hej walma har ju en so som e 16 med adhd/aspie.. vet ungerfär vilket helvete du måpste ha.. så har inte hon fått ngn medicin eller terapi?..

Min son var hemsk men det har nu lagst sig ca 6 månader tillbaks men som jag skrivt förr det var tror jag concertan som hjälpte honom..

sex mm kan jag inte svara på men visst jag e sjåälv diagnosierad adhd/aspei och visst jag tänkte myckte på sex i den åldern tyckte det verkade spännande.. men inget mer än så.

lycka till walma.. Glad

walma10
3/26/11, 7:08 PM
#2

Tack för svaret. Här i Finland är allt så svårt. Men hon har en träff med en psykolog 1 gånger i veckan vet ej vad det blir. Hon kan inte svälja medicin så det om detta. Vissa dagar går det lättare än andra. bara det när man är ensam med henne och hennes bror. Tur att jag har en mycket hjälpsam pappa för utan honom vet ,an inte var man sku vara just nu.Flört

[Varulv]
3/26/11, 8:26 PM
#3

Kan återerinra mitt eget sexliv som sextonåring… Obestämd

Tja, det var mycket starkt! SkrattandeSkäms

Har Asperger`s. Oskyldig

Zaphix
3/26/11, 8:32 PM
#4

Har ADHD och varit 16 år en gång i tiden (okej, inte allt för länge sedan, bara 8 år) och mådde riktigt dåligt då.

Oroade mig också mycket för om det skulle hända mina anhöriga något (gör jag väl fortfarande, men inte lika mycket iaf) och hade ständig ångest.

Vet inte hur din dotter är, vilka problem hon har och sånt.

Men för snart ett år sedan så sa min läkare åt mig att jag har GAD (generell ångest) efter att vi pratat mycket om hur jag varit under mitt liv. Det stämde in perfekt och förklarar mycket om varför jag mår och har mått som jag gör och gjorde.
Fick också en medicin som tar bort den värsta grundångesten, Lyrica. Den har varit min räddning.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Varulv]
3/26/11, 8:40 PM
#5

#4 Min sambo tog Lyrica under en följd av år, men någon själslig förändring kunde inte jag märka, och inte hon heller. Så Lyrican togs bort. - Intressant, att du märker av en positiv förändring! Glad

[YlvaP]
3/26/11, 9:07 PM
#6

Kan ju bara berätta för mig att jag tänkte inte alls på sex när jag var tonåring. Jag hade för mycket med min simnning då. Visst tyckte jag att killar var snygga och så men sex fanns inte med i min värld då. Inte nu heller för den delen. Så det är väldigt olika skulle jag säga.

Annons:
Zaphix
3/26/11, 9:36 PM
#7

#5: Trodde inte att det skulle ge någon förändring, så blev överraskad att det faktiskt gjorde det.

Tror att det kan bero på att min ångest känns väldigt mycket fysiskt, jag får ont i hela kroppen. Känns som att det svider i alla nerver jag har, strålar ut smärta inifrån kroppen ut mot skinnet. Gör mest ont längst in mot skelettet, typ. Märkligt att hjärnan kan skapa den krypande smärtan.

I och med att Lyrica används för nervsmärta så tror jag att det är därför det drar ned min ångestsmärta också. Handlar väl om att hjärnan sänder ut signaler i nerverna, fast smärtan intev har en yttre orsak.
Min teori alltså. :)

Lyrican tar främst bort de fyisks symptomen på ångesten, men det gör att ångesten blir lättare att hantera.

Har heller inga biverkningar längre, tror jag iaf, så jag vill inte vara utan Lyrica.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Upp till toppen
Annons: