Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1454 ggr
[krufix]
4/8/11, 10:32 AM

Mardrömmar

Hej.

Jag brukar ha mardrömmar nästan varje natt, och minst tre stycken per vecka kommer jag ihåg. Dom är verklighetstrogna, vilket får mig att vakna med ett hjärta som rusar iväg och ibland vaknar man med panik.

Ingen jag känner kommer ihåg sina drömmar helt, oftast är det fragment som försvinner under dagen eller några minuter efter att dom vaknat.

Oftast blir jag jagad och måste gömma mig eller skydda mig på något sätt, ibland är det knytnävsslagsmål med en okänd kille som jag givetvis förlorar mot. Och det är "långa" drömmar, jag har för vana att skriva ned dom efteråt, för då brukar jag glömma dom lättare.

Vad som gör mig fundersam är att drömmarna inte brukar ha något "mönster". En del som ser skräckfilmer drömmer mardrömmar efteråt, eller om dom varit med om något, men inte jag.
Jag kan lika gärna drömma om en guldfisk, som man sett i bakgrunden på en skräckfilm. Så det är oftast inte läskiga saker som jag drömmer om.
Nej, det kan vara det mest oväntade.

Häromdagen drömde jag att jag var en scalar, en jättestor en, som skulle hjälpa ett ofärdigt skepp. (Tänk er modellbygge, bara ett skrov utan mast eller något.)
Bakom mig var det en jätterocka och en lika stor haj som slogs om att äta upp mig medan jag lotsade skeppet och sjömännen.

Jag har inga akvariefiskar, har inte sett några överhuvudtaget på ett år.

Nu var inlägget ganska långt, men jag undrar om någon har liknande drömmar?
(Jag äter Concerta btw.)

Annons:
Upp till toppen
Annons: