Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2256 ggr
[aspie]
2011-04-30 16:06

Varulv

Nej, jag har inte avslutat mitt medlemskap här som jag såg att du skrev någon stans. Vad har du fått det ifrån? Kanske är det fler som tror det?Obestämd

Här är jag även om jag inte är så aktiv som innan. Har åkt på socialfobi ordentligt nu tror jag. Har t.o.m fobi för folk på sajter Rynkar på näsan

Annons:
[YlvaP]
2011-04-30 17:56
#1

Usch då. Du är alltid lika trevlig att ha här.

[mossquinnan]
2011-04-30 18:00
#2

Tröstkram till dig vackra aspieKyss

[Varulv]
2011-04-30 22:37
#3

Nej men kära aspie!

Ja, jag såg också att jag skrivit så i någon tråd som jag läste härförleden. Men det var en gammal tråd, en som någon "puttat", som det heter (eller hämtat upp utan att putta - jag minns inte så noga). Och det stämde - då. Det var på den tiden då du aspie hade tagit time out, och faktiskt lämnat oss här på Bokstavsfolk. Men du återvände, vilket gladde oss de allra flesta och inte minst mig.

Du vet ju mer än väl, aspie, att jag tycker mycket om dig. Jag bryr mig om, utan att kräva någonting alls tillbaks. En kravlös vänskap har du från min sida. Jag vet samtidigt (eller tror mig veta) att många aspergare kan ha svårt för det där med relationer. Så även jag. Om någon visar sin vänskap, så kan man få nojor.

Men från min sida har du i alla fall ingenting alls att frukta. Låt mig uttrycka min relation till dig så som jag ser den såhär: jag känner respekt för dig. Upplever, att vi har våglängder som sammanfaller. Det känns enkelt och naturligt att kommunicera med dig. Och där finns en ömsesidig humor. Jag vet mer än väl att du har olika slags nojor. Och dessa beklagar jag på ett empatiskt vis. Samtidigt respekterar jag dina nojor - vet, att dessa samtidigt som de ger dig funktionshinder ändå är en väsentlig del av dig.

Så jag skulle vilja säga att jag trots allt känner dig rättså väl. And that's it. Jag tror mig känna dig, jag respekterar dig, och jag finns som vän för dig. Jag betraktar dig i alla avseenden som min fullständiga jämlike. Det känns bra för mig att kommunicera med dig. Och andra, som jag kan säga detsamma om, dem får jag leta efter.

Har du några negativa sidor? Inte för mig i alla fall.

Men jag är inte ute efter dig på något sätt, om det är det, som du befarar?

Din vän Varulv

GladKyssFlört

[mossquinnan]
2011-04-30 22:50
#4

Åh så fint skrivet varulv..fick en tår i ögat..så som du beskriver är för mig äkta vänskap i allt hjärnfnatt och spatt i min skalleGlad

[Varulv]
2011-04-30 22:57
#5

Tack, kära mossquinnan! Kyss

[aspie]
2011-05-01 09:25
#6

#1 Tack YlvaGlad

#2 Tack mossqvinnanGlad

#3 Och tack varulv för allt det fina vackra du skrev Glad Hittar inga ord för att besvara det just nu för jag känner mig stressad (ska snart iväg)

Så det var en gammal tråd jag läste haha, trodde den var ny Förvånad Du är en oehört fin vän som jag upsakttar mycket Varulv. Tack för att du finns. KRAM

Annons:
[Varulv]
2011-05-01 15:26
#7

#6 Vad bra, att det löste sig! Skrattande

Du är nu och i framtiden den vän, du har varit för mig i många år, aspie.

Det gör mig väldigt glad. Skrattande

[aspie]
2011-05-01 16:01
#8

#7 DU gör mig väldigt glad VarulvSkrattande Kram min fina vän

Emaljoh4
2011-05-01 19:29
#9

Du är så snäll Varulv! Glad

FÅr jag fråga hur lång tid det tog att skriva den texten ?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Varulv]
2011-05-02 21:35
#10

#9 Ah, ja det kan du väl få fråga…

Det tog mig vid pass… låt oss säga fem minuter. Jag bara skerv den rakt upp & ner. Helt ur hjärtat - då behövs inga funderingar…

Glad

Kram på dej, Emaljoh4, förresten! Kyss Också du är en fin människa, ska du veta!

Emaljoh4
2011-05-02 21:39
#11

#10 Okej! Glad

Tack varulv, men du har inte träffat mig

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Varulv]
2011-05-02 21:44
#12

#11 Nä, och tur är kanske det… för du är säkert en riktig illbatting till monsterunge… Men det hindrar inte att man kan uppleva ett slags empati ändå…!

Kram Skrattande

Emaljoh4
2011-05-03 21:27
#13

#12 Hahaha, du är rolig du varulv! FlörtFlört Är inte lika hyper som förut… Men får fortfarande mina ryck!

Ska skicka ett PM till dig förresten.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
[Varulv]
2011-05-03 21:32
#14

#13 Vad kul! Ser fram emot det! Glad

Emaljoh4
2011-05-03 21:33
#15

#14 Du, iFokus hade små avatarbilder, hade du den där bilden då också ? Tungan ute Tycker bilden var mer grå då. Som en varg, hehehehe, men det var visst en björn på bilden.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

timmelin
2011-05-04 19:41
#16

Jag har också inte varit här på dölänge. men är kul iallafall att kolla in lite då och då.

Tur att jag når dig på annat sätt aspie

kram

[Varulv]
2011-05-04 22:09
#17

#15 Vet faktiskt inte vad det är för monster på avataren. Men jag hade den även förut, i "liten-upplaga".

#16 Kul att du tittar in ibland! timmelin. Forumet är inte sig likt utan dig…

Zaphix
2011-05-04 22:11
#18

#16: Åh, timmelin!

Jag gillar dig, du har en sån härlig inställning till allt. Du är saknad!

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Upp till toppen
Annons: