Annons:
Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 2059 ggr
Honestyisdead
5/18/11, 5:12 PM

Hade möte idag

Idag hade jag möte med en läkare, min psykolog, min arbetsterapeut och en psykolog student. Trodde jag skulle få veta om jag får en diagnos eller inte på detta möte, men det var bara en genomgång, och jag fick åter igen upprepa mina problem (som tur är med hjälp av de andra som berättade om alla tester osv), eftersom läkaren inte träffat mig förr. Fick berätta vilken typ av hjälp jag vill ha osv.

Så NÄSTA gång vi ses så får jag kanske en diagnos. Dom var väldigt veka i svaren på min fråga om jag kommer få en diagnos eller inte. Så det kan blir en diagnos, eller så står jag utan. Men någon typ av medicin kommer jag i alla fall få (bara jag inte får samma gammla sketna antidepp igen). Och det är ju bra. Och psykologen pratade om att få ett samlingsnamn på mina svagheter också(mina problem), så vi sedan kan utgå ifrån det och se hur vi ska gå vidare för att underlätta för mig.

Hoppas nu inte tiden för nästa "stormöte" ligger för långt fram i tiden.

Annons:
[WX5]
5/18/11, 5:37 PM
#1

Fick du ingen ny tid när du vär där? Det brukar jag alltid få innan jag går från mina möten.

Honestyisdead
5/18/11, 5:40 PM
#2

#1 Nej, eftersom det är så pass många som ska kunna samtidigt krävs det lite planering, det går inte på 5 min :) Så tiden skickas hem.

[WX5]
5/18/11, 8:36 PM
#3

Okej då förstår jag.

[Tassy]
5/18/11, 8:47 PM
#4

Vad spännande Glad

Jag förstår att det måste vara oerhört jobbigt för dig just nu att gå oviss, var inte länge sedan jag gick igenom proceduren själv, ush! Men håll ut!

Honestyisdead
5/18/11, 9:02 PM
#5

#4 Tack för ditt stöd :) Hur gick det för dig?

[Tassy]
5/18/11, 9:45 PM
#6

jag fick aspergerdiagnos med drag av ADDGlad Håller på att slussas vidare till vuxenhab osv, det är dom som ska ta över nu. Det har blivit väldigt fördröjt då läkaren har varit på semester etc, massa tjabb.

Annons:
Honestyisdead
5/18/11, 9:46 PM
#7

#6 Hela min utredning har dragit ut på tiden pga att två av mina tilldelade psykologer gick i föräldraledighet Förvånad

[Tassy]
5/18/11, 10:52 PM
#8

#7 Ååh vad retligt! Skrikandes

Honestyisdead
5/18/11, 10:55 PM
#9

#8 ja, det kändes oseriöst. Dom visste ju om att jag behöver stuktur och inte tycker om förändringar. Men men, nu har jag tillbaka min första psykolog som jag gillar :)

[Joje80]
5/19/11, 7:35 AM
#10

Sitter oxå i väntans tider  men allt har gått riktigt fort för min del. Hoppas du får ditt svar snart. Jag fick redan på den 5/5 att jag skulle få börja min utredning 7/5 och träffade han i 3tim,fyllt i papper hemma och gjorde sista testerna den 16/5. Min ska oxå gå på föräldrarledighet därför går det undan och jag får svar den 25/5.

Remissen skickades i feb/mars tror jag det va..Har haft tur.

Hoppas du får ditt svar snart. Att vänta och inte veta e faktiskt plågsamt..

Ha en bra dag

Honestyisdead
5/19/11, 11:36 AM
#11

#10 TAck :) Hoppas du får det svar du vill ha!

[Tassy]
5/19/11, 11:59 AM
#12

Verkar som om det ahr varit tråkigt för 9 månader sen Tungan ute min sjukgymnast smet också iväg för ett tag sen på föräldraledighet Tungan ute

Honestyisdead
5/19/11, 12:20 PM
#13

Hehe :)

Annons:
[Joje80]
5/19/11, 1:31 PM
#14

Ström avbrott eller nåt. Så va det när min ena son blev till. Lätt hänt

Slarvmajan
5/19/11, 1:42 PM
#15

Ja, de borde veta bättre än att skaffa barn, de vet ju att vi ogillar förändringar ;-)

[Tassy]
5/19/11, 3:14 PM
#16

hahahah! Tungan ute

Upp till toppen
Annons: