Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3113 ggr
Svea-
2011-05-30 20:43

Vad är du rädd för?

Ja,finns det något/någon du är rädd för?

Jag är rädd för:

- tandläkaren

- ljud…hhmm..svårt att föklara men ljud som förvrängs i tex telefonen eller likande.Eller..äähh..typ galna skräckröster,som spelas upp baklänges…äähh..ja..

- att det ska hända mina döttrar något,mina nära och kära…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Annons:
[WX5]
2011-05-30 20:49
#1
  • Mörker (utomhus)
  • Speglar i mörker
  • Spindlar
  • Höjder (men inte fobiskt)
  • Nakna fötter (alltså utan strumpor)
  • Mat och dryck som någon annan haft i munnen först
  • Svettiga människor
  • och såklart att det skall hända något med min familj
Wand
2011-05-30 20:49
#2

Jag är rädd för att vara ensam på kvällar. Det är superläskigt av någon anledning!

Jag är rädd för katter, usch.

Jag är SUUUUUUUUPERRÄDD för spindlar. Bryter ihop när jag ser en. Det kröp en på mitt duschdraperi för några veckor sedan, jag började skrika och gråta. Det var traumatiskt.

Jag är även hemskt rädd för höjder. Och småkryp. Och så är jag rädd för smärta, jag undviker allt som kan leda till någon form av smärta. Skulle aldrig kunna bli polis, brandman, skulle heller aldrig offra mig själv för mina vänner eller min familj. Är alldeles för smärterädd (och lite självisk). 

Är rädd för fart också. När man åker i 110 på E4:an så kan jag hamna i chocktillstånd. Och vågar absolut inte åka karuseller.

Osvosv. Jag är rädd för allt!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Svea-
2011-05-30 20:55
#3

# 1 Mat och dryck som någon annan haft i munnen först…jag med!

# 2 karuseller,jag med pga nått skit jag fick fel på för ett par år sen.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Zaphix
2011-05-30 21:00
#4

- Att folk ska titta på mig, undviker att gå förbi folk ute.

- Att säga fel saker och verka konstig.

- Att min hund ska dö.

- Att det ska krypa larver under skinnet.

- Att hästen ska gå omkull när jag rider, så jag rider helst inte..

- Att hästen ska bryta benet.

- Grus när jag cyklar, rädd att sladda och gå umkull med cykeln.

- Tandläkaren, går inte dit.

- Läskiga hundar, typ amstaffs och liknande hundar.

- Att mamma och pappa ska dö.

- Att det ska vara någon i lägenheten när jag kommer hem, så går alltid en noggrann runda för att kolla när jag kommer hem.

- Att någon ska stå utanför fönstret, så har alltid persiennerna nere när det är mörkt.

- Ormar.

Jag är nog rädd för det mesta faktiskt, går alltid runt och är rädd för saker. Taskigt att det hindrar ens liv bara..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[WX5]
2011-05-30 21:02
#5

Hmmm nnär du skriver allt det där så kommer jag på flera saker men jag ides inte skriva upp allt för det skulle låta som en hypokondriker. Sorry.

[Varulv]
2011-05-30 21:08
#6

När jag var liten, var jag jätterädd för allt möjligt. Men allt eftersom jag växte upp, så blev det liksom ett livsprojekt det, att få bukt med alla dessa rädslor. Och lyckades successivt också rätt bra därmed.

Minns första gången då jag och en kompis skulle gå "off-pist" i fjällen. Det innebar alltså att vi skulle ta en väg mellan två punkter - inte den gängse rösade leden, utan - över ett pass, orösat och innebärandes en del bergsklättring samt två vad över jokkar på vägen; således lite strapatser, som det gällde att klara av helt och hållet själv.

Inför "expeditionen" minns jag att jag satt på kvällen innan och studerade kartan, tog ut kompassriktningar osv. allt i syfte att förbereda så långt som möjligt. Jag tänkte noga igenom hela vandringen och föreställde mig dess svårigheter och även positiva upplevelser; planerade in raster och en lunch på ett preliminärt ställe etc.

Och se: allt sammans gick som en dans! Vi klarade provet galant. Och inte minst viktigt: vi fick exceptionella upplevelser på vägen. Att övervinna rädslan var värt det, den gången!

Annons:
[akumas7]
2011-05-30 22:38
#7

Usch det finns så mycket att vara red för, eller jag menar som jag är räd för.

Jag är räd för att bli avkastad från en häst, att den ska sparka mig.
Att hästen ska bli halt eller att det är mitt fel att den har gjort illa sig.
Att jag ska få någon fästing sjukdom
Att jag ska bli sjuk på något sätt
Att mina djur ska bli vanvårdade 'att jag ska vanvårda dom, självklart så göra jag inte det'
Att mina djur ska dö för att jag inte skött dom som jag ska
Att mina nära ska bli sjuka eller dö
Att det ska finnas onska i mörkret om natten
Att demoner ska komma och göra mig illa om natten

Det finns mycket fler saker jag är rädd för, deta är bara lite gran, men man behöver ju inte avslöja de alra värsta rädslorna. Dom har man ju inte konfronterat enu. Jag skulle så gärna vilja ta en kompis att gå ut på fjället precis som du gjorde. Jag är tyvär för trög för det. Jag kommer inte iväg hur mycket jag en skulle vilja

Blomkrukan
2011-06-02 10:29
#8

Jag är rädd för lite allt möjligt med det som skrämmer mig mest är att bli lika djupt deprimerad med självskadebeteende och självmordstankar som för ca 2 år sedan. Varje gång jag känner mig ledsen så blir jag livrädd att jag är på väg att bli deprimerad igen. Det är otroligt skrämmande!

Svea-
2011-06-02 11:41
#9

# Blomkrukan,,,kramar omdig och förstår dig…kram

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Blomkrukan
2011-06-02 14:08
#10

#9 Tack! : )

Cochon
2011-06-02 22:05
#11

Hmm… jag är inte rädd för så mycket ärligt talat. Det jag är rädd för är väll obehalgliga människor, tycker verkligen inte om folk som bara är… ehmm.. obehagliga. Annars kan jag inte komma på något mer, helt ärligt alltså. Jag minns att jag var skit rädd för myror när jag var liten, men det är jag inte längre, bryr mig inte ens om dem. Eller jo, jag tycker det är väldigt obehagligt att vara ute på djupt vatten där man inte ser bottnen.
Men annars är jag nog ganska orädd av mig, jag älskar t.ex höjder. ^^

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Honestyisdead
2011-06-03 00:28
#12

Är rädd för mig själv
Spindlar
Rädd för att något hemskt ska hända familjen
RÄdd för att åka bil

Freke
2011-06-04 19:23
#13

Leva…

Är inte ett dugg rädd för att dö, men det har gjort att jag blivt livrädd för att leva, visar det inte men jag är det ändå.

Sen finns det en massa saker som jag inte gillar men inget som jag är rädd för

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Annons:
coffee-girl
2011-06-11 12:47
#14

Jag är rädd för att bli gammal, eftersom jag har insett att jag väl redan är det…

Och räd för att inte få vänner, och att de få jag har ska tröttna och överge mig.

Att jag aldrig ska hitta nån att älska, som vill bli kramad och pussad på.

Räddast av allt i hela världen är jag för den dagen jag inte längre har pengar/ork nog att kunna ha kvar sommarstugan. Det är den plats jag flyr till när jag mår dåligt och behöver vara nära naturen. Människor säger att "det finns annan natur, gå en promenad i skogen!"

De här fyra rädslorna får mig att gråta av skräck… Annars är jag  inte så rädd för saker.  Glad

[Varulv]
2011-06-11 18:54
#15

#14 Och varför hittar du aldrig någon att älska, coffee-girl? Är det för att:

  • du är ful?
  • du är fysiskt oattraktiv av andra skäl än att du är ful?
  • du luktar illa?
  • du har dålig andedräkt?
  • du är ett pucko?
  • du är otrevlig till sättet?
  • du kan inte konversera?
  • du vet inte hur man gör förspelet till ett erotiskt samkväm?
  • du är helt bortkommen när det gäller kärlek och erotik?
  • du är ointresserad av kärlek och erotik?
  • du är en torris?

Nej, jag skulle tro att du är:

  • jättevacker
  • fysiskt attraktiv
  • luktar så gott
  • din mun är såsom de underbaraste vaktlar (eller nånting ditåt, som det står i Höga visan…)
  • du är en verkligt klarsynt och inkännande människa
  • du har ett behagligt och trevligt sätt naturligen
  • det känns alltid så trevligt att umgås med dig!
  • du vet verkligen hur en kvinna ska vara! (ty du är en kvinna!)
  • att njuta älskog med dig är en ren fröjd, anser de, som haft ynnesten…
  • du är en verklig livsbejakare!

Visst! FlörtKyss

Denna kommentar har tagits bort.
Pilon
2011-06-11 22:13
#17

Jag är rädd för att:

Skära mig på skärbrädan när jag skär fort

jag är rädd för att jag ska pinka på mig av skratt just nu

jag är rädd för att någon ska bli förnärmad här när jag skrattar åt det komiska i denna tråd :-)

Zaphix
2011-06-11 22:15
#18

#17: Jag är rädd för att säga att jag inte tycker du är speciellt trevlig, men jag är modig nog att säga det ändå..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Pilon
2011-06-11 22:20
#19

Men okej jag kan väl vara lite snäll o lägga till några saker om mig själv:

Jag är rädd för getingar, men vem i hela världen gillar o gosa med getingar

jag är rädd för att någon av alla mina hundar ska bli ormbiten, eller at något annat dumt ska hända dom när vi är mitt ut i vildmarken, långt från sivilisationen och går

två fobier men nu var ju inte frågan vad vi har för fobier :-)

Pilon
2011-06-11 22:21
#20

#18 ;) Så du ser inget roligt någonstans här? :) Ärligt?? hahaha "okej" :D

Annons:
Zaphix
2011-06-11 22:49
#21

#20: Beror på vad du syftar på, men även om jag satt och fnissade för mig själv så skulle jag inte se någon anledning till att skriva det. Vad vinner man på det?

Jag ser inte riktigt vitsen med att förlöjliga andra, man vet aldrig vad andra har för tankar bakom det de skriver. Bättre då att strunta i att skriva ett svar, eller så frågar man vad personen man skrattar åt menar med vad den skriver.

Jag ser ofta det roliga i saker som inte är menade att vara roliga, men jag är trevlig nog att inte skriva det.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Pilon
2011-06-12 02:22
#22

#21

1. lugna ner dig.
2.Det sätt du ser på saker o ting, och uppfattar andra är inte det enda rätta / stämme rinte alltid.
3. Som tillexempel, du kan aldrig veta med säkerhet vad för agenda en annan människa har och du kan sällan veta vad en annan människa tänker.

Så följ din egen filosofi och sluta tro att du vet vad jag har för "tankar bakom det jag skriver", innan någon kommer och anklagar dig för hyckleri.

Jag kan nog inte diskutera dethär med dig för du förstår kanske inte riktigt, och, tro mig, och när du tänker som du gör nu är det svårt att få dig att ändra uppfattning:) Därför är det lika bra, för mig, att ge upp redan nu:) (Dessutom är detta väldigt OT, vi kan diskutera vidare i priv om du ändå vill fortsätta prata om detta:)

#7 du kan väl inte vara speciellt rädd för att din häst ska sparka dig eller kasta av dig om du ändå håller på med hästen på samma gång. Eller är det någon som tvingar dig att hålla på med hästar och därför fortsätter du fast än du är rädd?

Att jag ska få någon fästing sjukdom
- Har du inte vaccinerat dig mot TBE? Bra försäkring

Att jag ska bli sjuk på något sätt
Går det några sjukdommar inom släkten eller familjen? Canser eller liknande? elelr varför är du orolig för det?

Att mina djur ska bli vanvårdade, att jag ska vanvårda dom, självklart så göra jag inte det' <- varför oroar du dig för att du skulle göra nått sånt? är du labil? :)

Att mina nära ska bli sjuka eller dö <- är nog en rätt vanlig rädsla som många har, som egentligen är mer en liten oro än rädsla egentligen. Eller hur känner du?

Att det ska finnas onska i mörkret om natten
Att demoner ska komma och göra mig illa om natten vad har du gjort för att försöka komma över detta?

Finns det någon grund för dina rädslor eller har du så att säga själv skapat dom?

--

#1 är du RÄDD för svettiga människor? Är du RÄDD för barfota fötter? Och sist men inte minst, har du basillskräck (ang. Mat och dryck som någon annan haft i munnen först :)

#15 tummen upp varulv, du ska alltid hålla på o peppa människor som du misstänker har sämre självförtroende :) Det gillar jag. Godhjärtade människor.

[Tassy]
2011-06-12 02:23
#23

#17 Det var en bra vass skärbräda du har, ha ha ha…

Pilon
2011-06-12 02:42
#24

#23 haha! Det skulle förstås stå, kniven ;-D

Allamej
2011-06-12 07:11
#25

Pilon är rädd för att skriva något om sig själv. Pilon är egentligen bara här för att förolämpa andra för att Pilon har inget liv.

Pilon är ett Lulztroll och ett väldigt otrevligt sådant.

Så, nu fick jag ur mig vad jag har varit rädd för, att hymla med mina känslor och åsikter. Låta folk trampa på mig, låta någon förminska mig som människa, men jag får jobba med min rädsla för allt med fler ben än 4.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[aspie]
2011-06-12 09:55
#26

Jag är rädd för människor!

Zaphix
2011-06-12 11:07
#27

#22: När ska folk förstå att ett samtal, en diskussion, inte handlar om att få den andra att byta åsikt, utan att dela med sig av sitt synsätt?

Att ge sig nu, för den andra kommer ändå inte att förstå, det är ett riktigt värdelöst knep för att kunna lämnba med "flaggan i topp".

Och jag sr heller inte vart du läser in att mitt sätt skulle vara det enda att se världen på, är det kanske du som tolkar in saker som inte finns där..?

Men det är lugnt, jag kanske också kan få avsluta med dina rätt omogna ord?

Jag kan nog inte diskutera dethär med dig för du förstår kanske inte riktigt, och, tro mig, och när du tänker som du gör nu är det svårt att få dig att ändra uppfattning:) Därför är det lika bra, för mig, att ge upp redan nu:)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
[Varulv]
2011-06-12 12:27
#28

Och - för att riktigt lägga locket på - vad var poängen med denna senare "diskussion"?

Obestämd

Ylva-Li
2011-06-12 13:00
#29

Pilon: Jag tror att det är viktigt att tänka på vilket sorts forum du faktiskt ÄR på. Här inne finns en hel hög med diagnosmänniskor. Folk som har svårt att lita på andra, som har många rädslor i sina liv (men som faktiskt är modiga att erkänna dem! Även om det kan tyckas vara fåniga rädslor för endel.) Som troligtvis har lätt för att missförstå meningen bakom en text.
Tänk på det när du skriver, och ta det lite varligare i din humor. Det är så lätt att missförstå och tro att du faktiskt bara vill vara elak.

Till ämnet:

Jag är rädd för

* Spindlar (fobi)
* Döden (Ja.. faktiskt. Livrädd när jag ser hur snabbt ens liv går frammåt.)
* Att någon nära ska dö. Sambo etc.
* Att något ska hända mina djur utan att jag ska kunna hjälpa. (Det är en stor skräck, att de ska bli innebrända eller liknande. Jag älskar mina katter och att inte kunna ens försöka rädda dem skulle nog ta död på mig..)

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

coffee-girl
2011-06-12 13:42
#30

#15 Tack! Och kram! Du har kanske rätt när man tänker efter! Skäms

Eftersom du undrar vad jag tycker om mig själv, så ska jag försöka svara på det…

  • du är ful? Ja, enligt ett par ex. Jag själv har nyanserat den bilden, men jag är knappast perfekt.
  • du är fysiskt oattraktiv av andra skäl än att du är ful? Jag har ibland fått höra att jag är det…
  • du luktar illa? Förhoppningsvis inte. Jag duschar varje dag och anänder tvål o parfym o deo…
  • du har dålig andedräkt? Jag tror inte det.
  • du är ett pucko? Ja, enligt dem som inte kan ta mig och min ovanliga  personlighet. Enligt andra är jag den mest varmhjärtade och omtänksamma som finns.
  • du är otrevlig till sättet? Samma som ovanstående
  • du kan inte konversera? Jodå, det kan jag för det mesta.
  • du vet inte hur man gör förspelet till ett erotiskt samkväm? Vilket jäkla förspel…? Det jag inte kommer åt så ofta?
  • du är helt bortkommen när det gäller kärlek och erotik? Nej, inte helt bortkommen, men ganska oerfaren.
  • du är ointresserad av kärlek och erotik? Absolut inte. Däremot ointresserad av den som tjatar att han ska ha mig…
  • du är en torris? bland är jag nog det.
Honestyisdead
2011-06-12 15:58
#31

#16 Jag får lägga till en till rädsla i min lista

  • Jag är rädd för människor som inte klarar av att tänka längre än näsan räcker och som saknar sympati. *ryser*
Pilon
2011-06-12 17:39
#32

Det är ett väldigt typiskt Asperger drag, att ta saker personligt och tro att det är riktat direkt mot dom, och ha svårt att ta kritik. #30

Så jag har full förståelse för deras reaktion:)

Pilon
2011-06-12 18:15
#33

Säg mig Hera, Hur kan du vara rädd för dig själv?

#30 jag skulle råda dig att du har en "ovanlig personlighet" som att du är onormal. Det är inte sunt att tänka så.

#27 som sagt, vill du diskutera så kan vi ta det i priv, det är OT.

#28 poängen var att väcka vissa där vissa överdramatiserar vissa saker, och då säger jag alltså inte att alla rädslor hos folk som räknats upp här är strunt, men vissa.

#29 Du har helt rätt, Här är en hel bunt med folk som har diagnos. Vissa diagnoser kan bidra till att man överdramatiserar, drar till sig rädslor i onödan. Går runt och oroar sig för saker i onödan rätt ut sagt. Man behöver bryta det mönstret. Om det inte finns någon verklig orsak till att någon i familjen, ens husdjur ska dö så finns det ingen orsak till att gå runt o vara rädd för det.
Är man orolig för att göra illa sina djur i samband med att man tar hand om dom så är det inte bra för ens självföroende och självkänsla, och att ha ett bra självförtroende när man rider en häst eller är med hundar är A & O.
Och är man rädd för att ens djur ska brinna inne när man tillexempel inte är hemma, hur ska man kunna slappna av när man har lämnat dom hemma och ska tillexempel ut och träffa vänner och fika. Det är ju inte bra.

Pilon
2011-06-12 18:49
#34

#25 jag trampade inte på dig på , jag skrattade inte åt just dig. Så du behöver inte ta åt dig:)

Annons:
Honestyisdead
2011-06-12 19:10
#35

#33 Jag har inget intresse av att förklara det för dig, då du förlöjligat det innan. Det visade att du faktiskt inte är intresserad, och det ser dumt ut att du sedan försöker släta över det genom att visa spelat intresse.

Tänker du efter lite så är det egentligen inte alls svårt att förstå varför någon kan vara rädd för sig själv. Fast det är klart, det kräver kanske lite djup.

Emaljoh4
2011-06-12 19:40
#36

#33

Säg mig Hera, Hur kan du vara rädd för dig själv?

Ursäkta, men vad i h-vete är det där för patetisk kommentar!?

Tycker du ska lägga ner med dina otrevliga kommentarer i den här tråden!

Jag vill inte verka otrevlig, men du låter inte alls trevlig.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Varulv]
2011-06-12 20:42
#37

#30 Du menar att jag har rätt i mina påståenden i listan nummer två? Det vore väldigt positivt i så fall, och som jag skrev, så tror jag att du har alla de där goda egenskaperna. - Skulle vara intressant om du ville kommentera den listan på motsvarande sätt som du gjorde med den första!

Och beträffande dina kommentarer till den första listan, så var de ju inte helt igenom medhållande. Det bådar i alla fall lite gott…! Du fixar dethär, ska du se…!

FlörtGlad

Allamej
2011-06-12 20:45
#38

#34 Jag hade inte ens skrivit in vad jag är rädd för så på mig kunde du inte hacka och förolämpa men jag blev asförbannad av det sätt du kommunicerar. Kan du inte bara erkänna att du är ett Lulz troll och gå vidare.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Emaljoh4
2011-06-12 21:06
#39

Jag är rädd för:

- Stavmixtrar

- Fiskar i vattnet. Och andra djur i vatten.

- Att jag inte ska ha tillräckligt med pengar när jag ska handla och stå där i kassan och skämma ut mig.

- Rädd att bli lämnad.

- Rädd för att saker ska gå fel

Aja, detta är lite saker som jag är rädd för.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

CelsiusT
2011-06-12 21:43
#40

Ja det finns massa saker jag är rädd för, på olika nivåer, och jag kan såklart inte rabbla allt här men endel kan jag dela med mig av.

Jag är som #39 rädd att stå utan tillräckligt med pengar i kassan. Jag är rädd för att hamna ensam med en främmande människa eftersom jag då blir otroligt nervös och inte vet vad man ska prata om (om jag inte behöver interagera med människan bryr jag mig inte men är det tex hemma hos någon). Jag är rädd/orolig att inte tjäna tillräckligt med pengar så jag skulle behöva göra mig av med mina djur. Jag är ibland mörkrädd. Jag är rädd för att bli utsatt för obehag från andra människor (har varit med om detta och är numera rädd för det då jag tex är ute och går). Är otroligt höjdrädd. Är rädd för att prata med min chef (vilket är väldigt dumt för han är otroligt snäll).

Inget av detta är sådant som hindrar mig i mitt liv (jag utsätter mig för det trots min rädsla), men det är allt sådant som jag stöter på i mitt liv.

Andra saker jag är rädd för men inte skulle utsätta mig för är:

att hoppa fallskärm/bungyjump m.m. som har med höjd att göra. hmm.. kom inte på något mer just nu.

Medarbetare på westernridning.ifokus

coffee-girl
2011-06-12 21:50
#41

#37 Såklart jag gärna säger nåt om den andra listan också! Glad

  • jättevacker Nja…
  • fysiskt attraktiv Nej, för smal enligt en killkompis som vill att jag ska lägga på mig minst 30 kg!
  • luktar så gott Ja det gör jag nog! Glad
  • din mun är såsom de underbaraste vaktlar (eller nånting ditåt, som det står i Höga visan…) Kanske…
  • du är en verkligt klarsynt och inkännande människa Absolut, enligt några! Enligt andra är det antagligen besvärande att jag är så inkännande att de inte kan lura mig när de mår däligt.
  • du har ett behagligt och trevligt sätt naturligen Jag försöker, men lyckas väl inte varje sekund.
  • det känns alltid så trevligt att umgås med dig! Nej det tror jag inte att det ALLTID gör…
  • du vet verkligen hur en kvinna ska vara! (ty du är en kvinna!) Ja DET vet jag däremot! Tungan ute
  • att njuta älskog med dig är en ren fröjd, anser de, som haft ynnesten… Ja en kille sa förstås det häromdan för att locka hem mig till honom…
  • du är en verklig livsbejakare! Ja, för det mesta. Det var nödvändigt att försöka bli det för att överleva.
Annons:
Pilon
2011-06-12 22:15
#42

#35 Om du känner att du är mognare så kan du kanske förklara hur du kan vara rädd för sig själv. Och jag har inte jag brukar inte släta över saker med spelat intresse :) Men jag är däremot van vid att folk kan ta lite självdistans och skratta åt sig själva, sina misstag o sina brister. Kan du inte det? Isf ber jag om ursäkt för om jag gjorde dig ledsen.
Jag har tyvärr inga telepatiska krafter och kan därför inte se varför du är rädd för dig själv. Så förklara gärna.

Om jag skrev "jag är rädd för att mina kulor ska spricka" vem skulle inte tycka att det var smått komiskt?:) Även om det är någon som jag är rädd för på riktigt? Var ärliga nu ;)

#36 Det var ingen patetisk kommentar, det var en fråga, observera frågetecknet i slutet. Och nu är det du som är otrevlig som svär och kallar min kommentar för patetisk.

#38 vart fick du "hacka och förolämpa" ifrån?
När hackade jag o förolämpade någon här?

Honestyisdead
2011-06-12 22:27
#43

#42 Det finns en tid och plats för allt. Att tro att man ska skämta i en tråd som handlar om folks rädslor, det är ofattbart för mig. Sen att du inte tar åt dig av kritiken som kommer från flera håll, det är lika ofattbart. Du vägrar förstå att det inte handlar om självdistans eller humor, utan att det handlar om malplacerade och ogenomtänka kommentarer.

Att du dessutom fortsätter med dina kommentarer visar mig att du antingen inte förstår vad vi sitter och skriver till dig, eller att du helt enkelt skiter i det och bara bryr dig om dig själv.

Så mitt tips är att du börjar använda hjärnkontoret, och kanske tittar in på "humor ifokus".

Pilon
2011-06-12 22:35
#44

Jag fortsätter diskutionen med hera I priv istället. detta hör inte till tråden.

Freke
2011-06-12 23:01
#45

Pilon: Du visar klassiska beteende mönster av rädsla för allt, för att släta över dina egna problem av de inläggen som du skrivit..

Att folk har rädslor är lika fundametala som att folk andas..
Och om någon har rädslor så är den vanligaste reaktionen att just skratta åt det, allt för att påvisa att jag inte är det minsta rädd för något eller nånting..

I mina ögon ett patetiskt försök att släta över sina egna rädslor och fobier..
Men jag ska inte analysera dina rädslor eller dina problem, det är något som du får slåss med alldeles själv..

Precis som Don Quijote fick slåss mot sina väderkvarnar får du göra det samma med dina

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Pilon
2011-06-12 23:07
#46

Jag kan gott säga att din analys är fel :)

Jag sa väl inte att jag inte är rädd för något, vart fick du det ifrån nu då.
att du analyserar mina inlägg som att jag inte är rädd för något tyder på att du överanalyserar vilket lätt leder till att man har fel.
Att skratta åt rädslor är inte en vanlig reaktion från en som är rädd själv. Däremot ett sätt att lätta på trycket och väka folk från en ond o tråkig spiral.

Pilon
2011-06-12 23:08
#47

väcka

Svea-
2011-06-13 01:04
#48

jag är även rädd för mitt sätt att mer eller mindre kunna stänga av mina känslor och hyperfokusera.

att min mamma som är svårt sjuk i cancer inte ska bli frisk.

att det ska hända mina döttrar något,mina syskon,mina vänner mina djur.

att jag avslutat ett 10 årigt förhållande.

att jag om och om igen förlorar fotfästet med vardaliga ting och allt blir så jävla fel,galet och jobbigt.

jag är rädd för vardagen,jag klarar ej av den.

jag är rädd.jag erkänner för mycket och det är första gången jag gör det för någon annan och "säger"/skriver det.det är läskigt!

jag är rädd för mina barns skull och för min skull då vi bor i ett mkt otryggt område.och vi är fast här.i detta otrygga jävla skitområde.

jag erkänner för er,för mig…jag är rädd.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Annons:
Pilon
2011-06-13 01:11
#49

Kan du förklara närmare vad du menar med -> jag är även rädd för mitt sätt att mer eller mindre kunna stänga av mina känslor och hyperfokusera. Tack.

Det låter som att du behöver någon som hjälper dig o tar hand om dig :(

Ylva-Li
2011-06-13 01:12
#50

Fast bara för att man erkänner vad man är rädd för, så betyder inte det att man går runt och oroar sig för detta dygnet runt, varenda minut.
Självklart är min största mardröm att något skulle hända dem jag älskar, inkl. mina djur. För det är jag inte livrädd varje gång jag åker hemifrån, något annat vore ett tecken på en mer onormal rädsla och något jag borde söka behandling för.
Men naturligtvis kommer en tanke ibland, "Hjälp, tänk OM". Och så känner man lite oro, just då, för tillfället.
Likadant att något skulle hända min familj. Visst kommer det ett litet stygn av oro när sambon är lite sen. Men inte tillräckligt att jag ska bli livrädd och tror att nåt har hänt.
Fler saker än sjukdomar kan hända ens familj vet du. ;) Olyckor t.ex. Sen har jag haft lite jobbigt i min familj precis, med lite cancer, en farbror som dog på en utlandsresa osv. (Hjärtproblem) Så självklart blir man lite extra vaksam och "känslig" när man inser att det faktiskt KAN hända..

För övrigt så tycker jag du ska ta ett STORT steg tillbaka ett tag. Du får mycket kritik här för ditt sätt att kommunicera. Tycker du inte att det är värt att fundera lite över det?
Att vara medveten om problemen vi har på det här forumet räcker liksom inte. Du måste agera efter det också. Du kan inte bara klampa på som du gör.
Att skämta i en allvarsam tråd uppskattas inte t.ex som du kanske märker? :)

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Svea-
2011-06-13 01:19
#51

# 49

jag har vart och är i situationer då och då som gör att jag stänger av alla andra känslor och hyperfokuserar på det akuta problemt.som tex när min dotter rymde hemmifrån,jag hysperfokuserade på att hitta henne,inget annat existerade.nu är min mamma svårt sjuk i cancer,när jag är på väg till henne och med henne hyperfokuserar jag på henne. det är läskigt,men bra ändå.jag har hittat min dotter då ingen annan gjort det.jag ser mamma då andra ser / känner sin egen frustration m.m. jag kan oxå hyperfokusera i annat,tex om nått djurslag intresserar mig,jag försvinner i tid och rum.städning?!…jjaaa..ibland e det bra,men ibland dåligt.och det är läskigt att vakna upp igen och inse alla jag har försakat på vägen.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Pilon
2011-06-13 01:21
#52

#50 ja det var precis så jag tänkte, det du skriver i första stycket:)
och man får intrycket av att många av dom som beskriver sina rädslor här menar på att dom har sina rädslor närvarande hela tiden.

Men ok, tydligen var mitt sätt att försöka få folk att förstå det komiska i detta fel. min strategi var inte den bästa, du har rätt #50 :)

Pilon
2011-06-13 01:29
#53

# 51 Ahaaa…..! Ja sådär kan jag också vara..Det enda som kan väcka mig ur hyperfokusen då är hunger, får huperfokus tar mycket energi och tömmer magen rätt snabbt. och då blir jag hungrig och trött o får lock för öronen när jag pratar :-)

Jag hoppas verklien att din mamma blir bra igen snart. Är det någon som vet hur det kommer bli? Vilken mardröm det måste vara för dig, usch..

Pilon
2011-06-13 01:30
#54

och har du någon som stöttar dig?

Emaljoh4
2011-06-13 05:41
#55

#42 Känns inte som det är värt att diskutera det med dig då du inte verkar redo för att ta emot något svar.

Så ja, finns inte så mycket att säga.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
vuxenadhdbipo
2011-06-13 09:48
#56

Jag har mycket katastroftankar (GAD) så vad är jag inte rädd för… eller jag är rädd för saker som KAN hända… 

Annars är jag fobisk mot getingar och har svindel, svindeln är ju fysisk så det kanske inte räknas?!

Och jag blir lätt "paranoid" i mörker. 

Mest rädd är jag nog för vad andra tänker om mig, eller vad jag TROR andra tänker om mig.

Pilon
2011-06-13 09:51
#57

#55 ok

Svea-
2011-06-13 13:35
#58

# pilon

nej jag har ingen stöttning.tyvärr.det här,detta forum är min stöttning.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[Varulv]
2011-06-13 21:09
#59

#41

Här lämnar du ut dig utan att tveka, men jag önskar att du inte ska ha gjört det förgäves!

  • jättevacker Nja… Jodå, du är nog vacker tillräckligt…!
  • fysiskt attraktiv Nej, för smal enligt en killkompis som vill att jag ska lägga på mig minst 30 kg! Åtminstone jag anser inte att kvinnligheten sitter i antalet kilon…
  • luktar så gott Ja det gör jag nog! Glad Vad bra!
  • din mun är såsom de underbaraste vaktlar (eller nånting ditåt, som det står i Höga visan…) Kanske…  Intressant…!
  • du är en verkligt klarsynt och inkännande människa Absolut, enligt några! Enligt andra är det antagligen besvärande att jag är så inkännande att de inte kan lura mig när de mår däligt. Ett klart intellekt kan aldrig vara fel.
  • du har ett behagligt och trevligt sätt naturligen Jag försöker, men lyckas väl inte varje sekund. Nej, och vem kan det!?
  • det känns alltid så trevligt att umgås med dig! Nej det tror jag inte att det ALLTID gör… Har inte heller förväntat mig det! En "bokstavskvinna" är inte helt lätt att tas med - och det är väl en del av tjusningen…!?
  • du vet verkligen hur en kvinna ska vara! (ty du är en kvinna!) Ja DET vet jag däremot! Tungan ute  Åh - helt underbart!
  • att njuta älskog med dig är en ren fröjd, anser de, som haft ynnesten… Ja en kille sa förstås det häromdan för att locka hem mig till honom…Nja… det tror jag ju inte förstås… Flört
  • du är en verklig livsbejakare! Ja, för det mesta. Det var nödvändigt att försöka bli det för att överleva. Tja, men jag tror ju inte att du skulle ha någontingen direkt emot att tillbringa natten med en kär vän, ljuvt omslingrande varandra i en evig kram…

Nu ska jag inte besvära dig mer med besvärande frågor och dylikt, coffe-girl. Vill bara avsluta med att säga, att jag finner dig mycket trevlig och sympatisk!

Hur många tjejer kan man egentligen säga det om…?

Så du är nog en riktigt hej-dundrande heders-tjej, egentligen - en, som var kille -om han förstod sitt eget bästa - skulle åtrå med liv och lust.

FlörtKyss

Pilon
2011-06-13 21:33
#60

#41 Jag tror att problemet ligger i att du kanske inte riktigt uppskattar dig själv, för den du är. Hur tror du att killar ser dig som? När en intressant kille (i dina ögon) träffar dig, vad får han då för bild av dig o din personlighet tror du?

Upp till toppen
Annons: