Annons:
Etikettnpf-och-psykisk-sjukdom
Läst 14105 ggr
iaa-76
2011-06-01 09:51

Vad har ni för mediciner (adhd/bipolär) ?

Mina är : Concerta 152mg ( 108mg morgon,36mg kl 12)

Lyrica 750mg (300mg morgon,150mg kl 2,300mg kväll)

Abilify 15mg (tar bara 5mg på morgonen) ev.t någon mera beroende på mitt mående.

Sen har jag serquel,attaraz,lergigan,imovane med dom ligger bara och sammlar damm typ..

Kramar Glad

Gud ser allt,men Djävulen gör något !!

Annons:
Zaphix
2011-06-01 10:48
#1

Concerta 108 mg

Ritalin 10 mg x 2

Lyrica 225 mg + 150 mg

Voxra 300 mg

Melatonin

Theralene

Stilnoct

+ vid behovs-mediciner

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

iaa-76
2011-06-01 11:42
#2

Okej..vad är voxra för bipolära? Och vad är Melatonin Glad

Gud ser allt,men Djävulen gör något !!

Zaphix
2011-06-01 12:11
#3

Är inte bipolär, utan Voxra är för depression. Hjälper noradrenalin och dopamin. Melatonin äter jag för sömnen, är ett kroppseget hormon som jag verkar ha brist av just nu.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[WX5]
2011-06-01 12:19
#4

Jag har än så länge Abilify 15mg men kommer åter att sätta in Concerta troligtvis denna månad.

Och sen har jag 7,5 mg Imovane.

vuxenadhdbipo
2011-06-13 11:29
#5

Jag är omedicinerad nu (enbart Stilnoct vid behov för att inte missa sovtimmar), hade tidigare lamotrigin 300 mg, sertralin 50 mg, lyrica 300 mg 2ggr/dag  + behovs (stilnoct, imovane, sobril, stesolid, theralen, propavan). Och innan det har jag hunnit beta igenom allt möjligt med halvtaskigt resultat.

Väntar på isättande av Concerta (igen) + melatonin vill gärna leva så "rent" som möjligt. Så svårt att medicineras då man har denna dubbeldiagnos. 

Ang Lyrica, hur snabbt utvecklade du tolerans? Ser att du ligger över maxdos per dag? Jag valde att ta bort Lyrican därför. Både saknar och hatar den. Har aldrig mått så jävla piss som då jag trappade av den :/

iaa-76
2011-06-13 14:10
#6

Okej j

Ja det vill jag med men det har inte funkat utan mina mediciner :( alls..

Jag har ätit lyrics i 18mån (bästa emot ångesten) men har legat på max 300mg per dag..men det hände två tragiska saker i min familj så jag gick under helt så då höjde min läkare lyrican ett tag (får hämta varanan dag) då jag inte kan hanter tabletter själv. Man ska inte trappa själv bara på lyrica har jag lärt mig.

Gud ser allt,men Djävulen gör något !!

Annons:
[WX5]
2011-06-13 14:24
#7

Nu ser min lista ut så här.

Concerta: 18 mg morgon och 18 mg på eftermiddagen
Abilify: 15 mg på morgonen
Imovane: 7,5 mg till natten.

Blomkrukan
2011-06-13 17:26
#8

Just nu är jag medicinfri, äter dock oxascand vid behov för ångest men det var ett tag sedan nu : )

schnuckii
2011-10-06 14:49
#9

jag har hängt en hel del på apoteket på sistone, det har som fallit sig så måste beställa hem mediciner osv.. råkade glömma pengar en dag..)

Jag äter iaf,

Concerta 36 mg morgon (blir väl höjning snart, antar att jag håller på att trappa upp)

Sertralin 100 mg mot depression

Imovane vet ej styrkan, men för sömnen. tar varannan natt ungefär.

Lergigan 25 mg mot ångest

och sen någon annan insomningstablett som jag ju kom på att jag fått, men visst glömt av vart det är. adhd+mediciner=KAOS

Sedan just det ja! FLOURTABLETTER! Det är ju sjukt viktigt med flor och bra munvård. Mediciner kan göra att man blir muntorr, muntorrhet leder till karies. Många läkare tänker inte på det, men säg till om flour på recept! Så glömmer man ju inte det…

CaptainBunchie
2011-10-06 20:43
#10

Strattera 60mg på morgonen för ADHD då.

Tror jag testade Concerta, men det blev raka motsatsen.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Porklash
2011-10-06 20:56
#11

Medikinet.

10 mg på morgonen sen ett par tre 5 mg under resten av dagen beroende på hur mycket som ska göras.

Svarar bra på Metylfenidat uppenbarligen min son behöver betydligt mer än mig.

pEr

Mahe
2011-10-07 10:15
#12

Jag har knaprat 20 mg Cipralex i flera år, har även sobril vid behov (ej regelbundet).

I går började jag med Valdoxan, 25 mg på kvällen.

Hmm… såg nu att det stog ADHD/bipolär i rubriken… jag har ju ingen diagnos än så jag kanske inte skulle svarat.

Obestämd

[Dominik]
2011-10-08 23:24
#13

Jag tar Ratalin varje morgon, 20 MG, men läkaren vill höja dosen. Jag har inte ADHD, men jag har ADD. O läkaren sa att man tar samma medicin lol

Annons:
Porklash
2011-10-08 23:26
#14

#13

Jo samma medicin för grundproblematiken är väl densamma om jag förstått rätt.

Tycker du Ritalinet hjälper då?

pEr

[Varulv]
2011-10-12 20:27
#15

Jag är medicinfri förutom lite daglig alkohol samt kaffe. Det fungerar bra för mig. Fast visst - vissa höstar, vintrar och vårar, skulle man akut behöva något starkt uppiggande - eller inte uppiggande kanske då utan mera: personlighetsaktiverande, typ.

ObestämdTungan ute

sandraloves112
2012-12-19 09:34
#16

Effexor 375mg morgon

Medikinet 80mg morgon

och Medikinet 80 mg någon gång på dagen

sen tar jag 10 mg Medikinet (korttidsverkande) 3 gånger om dagen så att jag inte ska hamna i extrema ångest dippar

Vid behovs medicin 10 mg Stesolid 1st 3 gånger om dagen (som oftast blir varje dag)

Imovane 7,5mg till natten

Men tycker inte det hjälper då jag mår extremt dåligt just nu jätte mycket ångest,så jag nästan inte orkar leva..jobbigt. Hoppas verkligen det blir bättre snart,har en underbar sambo och tre underbara barn med som tur är,annars hade jag inte orkat leva. Och tre underbara katter =)

sandraloves112
2012-12-19 09:38
#17

Har för övrigt fått diagnoserna

Borderline

ADHD

Paranoid personlighetsstörning

Posttraumatiskstress

och en till jag inte kommer ihåg

Julius Caesar
2012-12-19 11:26
#18

Har "gått in i väggen", eller har en långdragen depression.

Sökte hjälp inom vården, men de frågade bara om jag var självmordsbenägen. När jag sa "nej, inte nu", sa de bara -"Tyvärr, vi kan inte hjälpa dig!"

Kände mig tvungen att självmedicinera. Testade med lagliga och receptfria saker som

PEA (phenethylamine), Etilaam (benzodiazepine) och koffeinpulver, vilket jag mådde mycket bra av!

Det slutade ändå när jag testade DMAA/Koffein/Öl och hamnade på psykakuten.

Nu fick jag en riktig psykolog, som genast skrev ut Xanor och Stesolid. Efter en utredning visade det sig även att jag har ADD (ADHD). Så nu har jag fått Concerta 36 mg depot, 1 st/dag. Tyvärr hjälper det måttligt. Vid ca kl 15 på eftermiddan behöver jag påfyllning. Så jag måste be om frekventare dosering. Dessutom får jag ångest framåt kvällen, så jag bävar för när Xanoren tar slut. (han var ganska ovillig att skriva ut mer lugnande alls)  Stesoliden (10mg) får jag typ ta 4 st för att känna någonting.

Hoppas inte att jag var för OT. Men detta är vad jag tar för tillfället.

Anonym
Anonym
2012-12-19 12:26
#19

Ritalin capsel 40mg + 40mg

Ritalin tablett 10mg  x 4

sobril 15 mg x 3

Stilnoct vid behov

temgesic 1mg dag (mot smärta)

[Sandi92]
2012-12-19 13:57
#20

Shit vad mycket medicin ni äter! :o Jag har atarax vid behov, annars inget.

Har aspergerdiagnos.

Nån som har social fobi och äter SNRI-medicin för det? Jag åt SSRI-medicin ett tag, men tyckte inte det hjälpte nämnvärt så jag slutade.

Annons:
Ladydragon
2012-12-19 16:10
#21

18# vet inte vad du har provat för mediciner mot ångesten men om det går försök att göra dig av med dom som är vanebildande där ingår Xanor och prova några Antihistamin varianter…..
Dom kan funka lika bra

jag fick först Atarax funkade inte så bra och sen fick jag Lergigan och dom funkade mycket bättre och för mig så är det skönt att oxå blir lite trött av medicinen då man är väldigt upp i varv när man har ångest

20# många här i tråden har massa andra diagnoser och då blir en del läkemedel helt enkelt….

om jag orkar så kan jag skriva min låååååååååååååååånga lista på mediciner sen nån dag när jag orkar leta fram medicin listan Tungan ute

Julius Caesar
2012-12-19 17:30
#22

#21

Jag har testat Stesolid, Propavan, Stilnoct, Atarax, Theralen, Xanor, Tramadol och Etizolam. (som jag kan minnas just nu) Men det är bara de tre sistnämnda som gjort någon nytta.

Helst vill jag inte bli trött på dem, utan bara må bra. Theralen, t ex, är ju hemska. Jag har testat en del RC också (Research Chemicals), men jag tror inte det uppskattas om jag talar högt om det här. Har dock gjort det för att må bra, inte för att bli hög.

Jag ska ta upp det där med Antihistaminer och Lergigan med psykologen nästa gång. Tack för tipset!

Upp till toppen
Annons: