Annons:
Etikettadhd-add
Läst 2316 ggr
Perceptionjavisst
6/18/11, 1:52 PM

Ordning och reda, löning på fredag...Eller lördag?

Enligt fakta har ju en människa med ADHD/ADD problem att strukturera och organisera/planera. 

Jag älskar är att organisera/strukturera…Skulle mer än gärna vilja ingå i Rent-hus produktionen. Att sortera papper, ställa iordning, slänga onödiga prylar och göra fint är bland det bästa jag vet. Och jag är bra på det! I min takt förstås! : )  
Om jag kommer till en arbetsplats får jag smått panik om miljön inte är organiserad/strukturerad på ett bra sätt. 

Handlar det om att min tankeverksamhet inte klarar av en rörig miljö eller har det inte med ADHD/ADD att göra alls?Gäller problemen med att strukturera/organisera/planera situationer i det vardagliga livet? Tex gå och handla.

Hoppas att ni fattar vad jag menar.
Suger på planering helt klart.

Annons:
[Varulv]
6/18/11, 2:16 PM
#1

Ingen regel utan undantag, väl…?!

Många ADHD:are kan såvitt jag förstår hängiver gå upp i sina intressen. Och vad är det som säger att man inte kan ha ordning och struktur som sin vurm?!

Som aspergare så har jag kommit att förstå att jag själv fungerar som så, att jag ogillar sådan oordning som jag inte själv har bidragit till, men gillar mina egna röror…

Flört

[WX5]
6/18/11, 3:05 PM
#2

Som aspergare så har jag kommit att förstå att jag själv fungerar som så, att jag ogillar sådan oordning som jag inte själv har bidragit till, men gillar mina egna röror…

Ännu en sak som du beskriver mig. Det kan nog en ADHD:are också göra i och för sig. Jag åtminstone.

[Varulv]
6/18/11, 3:10 PM
#3

Se där! Ännu en sak som kan tala för att du är aspergare, med andra ord, WX5.

Upp till toppen
Annons: