Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Utredningar (Hur? Var? När? Varför?)

Vårdgarantin?

2011-06-19 22:51 #0 av: Labolina_73

Hejsan..

Jag undrar när man kan åberopa vårdgarantin?

Är det från det datumet som dom tagit emot och accepterat att man ska få göra en utredning eller är det 3 månader efter detta datum?

Förstår ni hur jag menar?

//Linda

Anmäl
2011-06-20 02:12 #1 av: [Nathalie62]

Om jag förstår din fråga rätt så ska vårdgarantin räknas från det datum då vårdgivaren tar beslut om utredning fram till dess att behandlingen påbörjas.

Har värdskapet över Mobiltelefoner och Datorn, samt Medarbetare på Android

Anmäl
2011-06-20 20:18 #2 av: Labolina_73

Jo men jag menar,, man kan ju ringa och säga att man vill utnyttja vårdgarantin,, kan man göra det redan nu då jag fått beslut om utredning eller måste jag vänta 3 månader innan jag ringer och säger till om detta..

hm vad knöligt att försöka förklara vad jag menar.. :-(

//Linda

Anmäl
2011-06-20 21:12 #3 av: Zaphix

Det är väl från när remissen skickats om jag förstått det rätt.

Anmäl
2011-06-20 21:55 #4 av: Labolina_73

oki, så iom att jag fått bekräfteösen hemskickad nu så borde jag redan nu kunna åberopa vårdgarantin?

/L

Anmäl
2011-06-21 00:02 #5 av: [Nathalie62]

#4, Det är från remiss är skickat så du borde då kunna hänvisa till vårdgarantin.

Anmäl
2011-06-21 07:28 #6 av: [Tassy]

Vill dock förvarna om att det finns tusentals kryphål i vårdgarantin, så ha inte några större förhoppningar.

Anmäl
2011-07-04 23:13 #7 av: lilli-l

Jag undrar hur dom tänkt med vårdgarantin i mitt fall, som hållt på med utredningen i 1,5 år!? Jag börjar bli smått förbannadSkrikandes

Alla skyller på alla, inom sjukvården! Och en annan får sitta emellan med sitt röriga liv och ingen bryr sig!

Carpe Diem....Fånga dagen

Anmäl
2011-07-05 17:13 #8 av: [Nathalie62]

#7, Kontakta högsta instansen för dom får inte köra runt med folk så.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.