Annons:
Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 1806 ggr
Labolina_73
6/19/11, 10:51 PM

Vårdgarantin?

Hejsan..

Jag undrar när man kan åberopa vårdgarantin?

Är det från det datumet som dom tagit emot och accepterat att man ska få göra en utredning eller är det 3 månader efter detta datum?

Förstår ni hur jag menar?

//Linda

Annons:
[Nathalie62]
6/20/11, 2:12 AM
#1

Om jag förstår din fråga rätt så ska vårdgarantin räknas från det datum då vårdgivaren tar beslut om utredning fram till dess att behandlingen påbörjas.

Labolina_73
6/20/11, 8:18 PM
#2

Jo men jag menar,, man kan ju ringa och säga att man vill utnyttja vårdgarantin,, kan man göra det redan nu då jag fått beslut om utredning eller måste jag vänta 3 månader innan jag ringer och säger till om detta..

hm vad knöligt att försöka förklara vad jag menar.. :-(

//Linda

Zaphix
6/20/11, 9:12 PM
#3

Det är väl från när remissen skickats om jag förstått det rätt.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Labolina_73
6/20/11, 9:55 PM
#4

oki, så iom att jag fått bekräfteösen hemskickad nu så borde jag redan nu kunna åberopa vårdgarantin?

/L

[Nathalie62]
6/21/11, 12:02 AM
#5

#4, Det är från remiss är skickat så du borde då kunna hänvisa till vårdgarantin.

[Tassy]
6/21/11, 7:28 AM
#6

Vill dock förvarna om att det finns tusentals kryphål i vårdgarantin, så ha inte några större förhoppningar.

Annons:
lilli-l
7/4/11, 11:13 PM
#7

Jag undrar hur dom tänkt med vårdgarantin i mitt fall, som hållt på med utredningen i 1,5 år!? Jag börjar bli smått förbannadSkrikandes

Alla skyller på alla, inom sjukvården! Och en annan får sitta emellan med sitt röriga liv och ingen bryr sig!

Carpe Diem….Fånga dagen

[Nathalie62]
7/5/11, 5:13 PM
#8

#7, Kontakta högsta instansen för dom får inte köra runt med folk så.

lilli-l
7/6/11, 5:01 AM
#9

#8 Ja, det ska jag banne mig göraSkrikandes

Man blir ju så in i bombens trött..sjuk och slut i kroppen och man orkar knappt med vardagen, men hålla på att ringa och påminna dom, så att dom inte glömmer en, det tycker dom att man ska hålla på med!

Helt sjukt.

Carpe Diem….Fånga dagen

Upp till toppen
Annons: