Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Tips och goda råd

: /

2011-06-24 17:13 #0 av: Blomkrukan

Hej,

måste skriva av mig...

Flyttade till ny stad i feb förra året och saknar vänner. Fann en tänkbar vän på en annan iFokus-sida. Vi hade samma stora intresse (marsvin). Hon har fyra, jag har två. Iofs är hon kanske 6-7 år yngre men jag trodde och hoppades att allt skulle gå bra.

När vi pratat via fb i över ett halvår så vågade jag fråga hon ville ses. Vi träffades och kolla på film en kväll. Det kändes bra, hon var lätt att prata med. Vi sågs två gånger till. Efter det har vi pratat lite via fb.

Idag skickade jag ett sms till henne och önskade henne en glad midsommar utan att få svar. Kom att tänka på att det länge sedan jag såg henne skriva något på fb så jag gick in och kollade. Visade sig att hon inte längre finns bland mina vänner-lista och när jag söker finns hon inte. Om hon blockerat mig syns hon inte alls då?

Kan inte sluta tänka på vad jag gjort fel, varför jag inte duger. Hon var mina enda kompis, även om vi kanske inte riktigt var kompisar ännu. Men jag såg henne som det och jag kände hopp. Nu känns allt så meningslöst igen. Varför leta när man ändå inte duger?!!

Glad midsommar till er som tycker den är det...

Anmäl
2011-06-24 18:56 #1 av: Hera

Låter jättejobbigt om det är så att hon spärrat dig. Men det kan också vara så att hon tagit bort sin sida.

HAr inget direkt jag kan trösta dig med, men jag vet hur det känns när man tror att man är vänner och sen visar det sig att det bara var som man trodde, att det inte var samma sak från andra hållet.

En sak ska du ha klart för dig, DU DUGER! Du får inte tro något annat! I detta fallet är det ju din kompis som inget duger till då hon inte ens hade mage att berätta vad som var fel.

Det är inte så lätt att hitta vänner alltid. Men dom finns någonstans.
Man får inte ge upp hur hopplöst det än verkar vara, för vi är inte ensamma!

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2011-06-24 20:47 #2 av: [Varulv]

Det kan möjligen vara lättare att se på sådant här utifrån, det vill säga från mitt (neutrala) perspektiv.

Jag tror inte att din nyfunna vän plötsligt har vänt dig ryggen för att hon skulle ha kommit till slutsatsen att du inte duger enligt hennes måttstock!

Men samtidigt så brottas vi ju med sådana tankar dagligdags - du, jag, - och din nyfunna vän säkert med.

När två som möts har lika dåligt självförtroende, ja då kan det säkert bli såhär.

Kanske kände hon, din nyfunna vän, från sin sida ett väldigt dåligt självförtroende - kanske upplevde att hon klantade sig, gjorde bort sig inför dig, inbillade sig att hon inte dög i dina ögon - och fann därför för gott att "gå under jorden". Kanske mår hon mycket dåligt nu...

Mitt råd till dig blir, att inte ge upp! Fortsätt att söka kontakt - inte för att visa dig efterhängsen, utan för att bedyra henne din vänskap. Få henne att förstå, att du gillar henne som vän - vad som än händer, och hur hon än beter sig, så finns du där som hennes vän. Hon betyder något för dig; du respekterar henne i alla väder - ge henne den insikten!

Flört

αγάπη

Anmäl
2011-06-24 22:36 #3 av: Svea-

Ja..du människor e svåra å förstå sig på. Det e ju ingen tröst å få höra det heller. Jag önskar jag kunde trolla..åt dig,för dig och med dig.

Jag tycker om dig för den jag känner genom i fokus sidorna. Jag uppfattae dig som är ärlig,snäll,go,människa som jag jättegärna skulle vilja ha som vän IRL. Ge inte upp med att hitta sanna vänner dom finns,dom är lite svåra att finna,och vi är ofta inte dom bästa på att "våga" visa oss i olika sociala sammanhang.Så vi e oxå lite svåra att finna.

Jag har FB vill du kan vi bli vänner på FB om du vill.Vet ej var du bor?Annars finns en vän om du vill IRL här oxå.

Allt är om du vill och på dina vilkor,såklart.

Kramar om...

Anmäl
2011-07-02 17:34 #4 av: Blomkrukan

Tack för svaren! Har hållt på och flyttat för fullt så har inte haft någon ork att svara.

Dagen efter så svarade hon på mitt sms och allt verkar vara som det varit. Hon jobbar mycket nu inför sin semester men när hon får den så ska vi ses vilket passar mig rätt bra eftersom jag måste få någon sorts ordning här hemma.

Anmäl
2011-07-03 14:08 #5 av: [Varulv]

Skrattande

αγάπη

Anmäl
2011-07-03 15:26 #6 av: Blomkrukan

Måste lära mig att inte alltid förvänta mig det värsta om allt hela tiden...

Anmäl
2011-07-03 19:44 #7 av: [Varulv]

Kyss

αγάπη

Anmäl
2011-07-03 19:55 #8 av: Blomkrukan

Tack! : )

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.